کد خبر: 502535
|
۱۴۰۰/۰۴/۱۶ ۱۵:۰۸:۳۵
| |

خاموشی های بی برنامه ادامه دارد

دستور وزیر هم فایده نداشت!

علی رغم دستور وزیر نیرو به مدیران صنعت برق مبنی بر اینکه هیچگونه خاموشی غیرمنطبق با جداول منتشر شده صورت نگیرد امروز هم شاهد خاموشی های چند ساعته در نقاط مختلف کشور و غیرمنطبق با جداول منتشره هستیم.

دستور وزیر هم فایده نداشت!
کد خبر: 502535
|
۱۴۰۰/۰۴/۱۶ ۱۵:۰۸:۳۵

اعتمادآنلاین| خاموشی های پراکنده و غیربرنامه ریزی شده در کشور مشکلات زیادی را به وجود آورده و متاسفانه در این مدت حتی تحمیل خاموشی ها از سوی ارگانهای مربوطه مطابق زمان بندی که اعلام می کنند پیش نرفته، شنیده های حاکی از این است که حتی در برخی مناطق بیش از پنج ساعت خاموشی بر مشترکان تحمیل می شود.

این در حالی است که رضا اردکانیان - وزیر نیرو - در آخرین صحبت های خود صراحتا اعلام کرد که از این پس، به جز موارد اضطراری، اعمال خاموشی به مردم، بدون برنامه پذیرفتنی نیست و مدیران عامل شرکت های توزیع باید به صورت دقیق و منظم برای اجرای آن نظارت کامل داشته باشند.

وی با تاکید براینکه نهایت تلاش باید برای جلوگیری از بروز خاموشی در بخش خانگی بکار بسته شود، اظهار کرد: در این روزهای کرونایی اهمیت استمرار تامین برق بیمارستان ها و مراکز حساس و حتی خانه های مردم بسیار مهم و خط قرمز ما است. شرکت های توزیع برق در سراسر کشور موظف هستند با دقت کافی جداول احتمالی خاموشی را منتشر و به صورت گسترده در رسانه ملی و کانال های ارتباطی با مردم منتشر کنند.

اینطور به نظر می رسد که حتی خط قرمز وزیر نیرو هم رد شده و روال خاموشی ها همچنان بی برنامه ادامه دارد، موضوعی که طبق گفته کارشناسان چندان منطقی نیست و وزارت نیرو باید نسبت به آن پاسخگو باشد.

حقتان را از صنعت برق بگیرید

در این میان یکی از مشکلات اعمال خاموشی بروز خسارات در تجهیزت برقی است که مشترکین خانگی می‌توانند با مراجعه به سامانه bime.tavanir.org.ir خسارات را اعلام کنند شرکت توانیر طبق قرارداد منعقد شده با شرکت بیمه خسارات ناشی از خاموشی‌ها را به مشترکین پرداخت خواهد کرد.

هزینه پرداختی به مشترکین از بخشی از بهای برقی است که از قبوض مشترکین دریافت می‌شود، عبدالامیر یاقوتی - مدیرکل امور مشتریان شرکت توانیر در این باره گفت: برق به تنهایی سبب سوختن تجهیزات نمی‌شود، اما در کاهش طول عمر آن تاثیرگذار است، اگر در مواردی اعمال این خاموشی‌ها سبب خسارات به وسایل شود بیمه توانیر هزینه آن را پرداخت خواهد کرد.

هرچند که تحمیل خاموشی خسارات جبران ناپذیری را نیز به دنبال خواهد داشت اما کوچکترین خواسته مردم دانستن زمان اعمال خاموشی و برنامه ریزی برای آن است که وزارت نیرو باید در مورد این مساله به طور جد پاسخگو باشد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها