پیتر استانو، سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا:

مذاکرات درباره احیای برجام فراتر از وین جریان دارد

سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره زمان از سرگیری دور بعدی مذاکرات وین درخصوص احیای برجام تصریح کرد که روند گفت‌وگوها فراتر از مذاکرات رسمی وین جریان دارد و نشست کمیسیون مشترک هم در زمان مناسب منعقد خواهد شد.

مذاکرات درباره احیای برجام فراتر از وین جریان دارد
کد خبر: 502549
|
۱۴۰۰/۰۴/۱۶ ۱۵:۵۸:۲۳

اعتمادآنلاین| سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره زمان از سرگیری دور بعدی مذاکرات وین درخصوص احیای برجام تصریح کرد که روند گفت‌وگوها فراتر از مذاکرات رسمی وین جریان دارد و نشست کمیسیون مشترک هم در زمان مناسب منعقد خواهد شد.

به گزارش ایرنا، پیتر استانو روز چهارشنبه در نشست خبری از بروکسل گفت: همانطور که می‌دانید نماینده عالی (جوسپ بورل) نقش هماهنگی برجام را برعهده دارد و او با هماهنگی مشارکت کنندگان اقدام و تصمیم‌گیری می‌کند لذا هر زمان که اعضا درباره ازسرگیری مذاکرات توافق کردند، گفت‌وگوها آغاز می‌شود.

وی اضافه کرد: همانطور که می دانید این یک روند ادامه‌دار است و گفت‌وگوها و تعاملات دیپلماتیک فراتر از مذاکرات رسمی در وین جریان دارد.

استانو خاطر نشان کرد: تاریخ بعدی نشست بعدی کمیسیون مشترک برجام مثل همیشه زمانی که مناسب باشد اعلام می‌شود.

مذاکرات برجام پس از شش دور گفت‌وگوهای فشرده و مستمر در وین، به مراحل پایانی نزدیک شده است.

در آخرین نشست کمیسیون مشترک برجام در وین که دو هفته پیش برگزار شد، هیات ها ضمن ابراز خرسندی از پیشرفت های صورت گرفته برای احیای برجام، بار دیگر بر عزم و جدیت خود برای پیگیری روند گفت‌وگوها با هدف یافتن راه حل‌هایی برای چند موضوعی که هنوز حل و فصل نشده اند تاکید کردند.

در پایان این نشست، هیات‌ها برای کسب دستورالعمل‌های سیاسی درباره مسائل باقی‌مانده راهی پایتخت‌ها شدند تا برای دور هفتم مذاکرات آماده شوند.

پیشتر سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه و مذاکره کننده ارشد کشورمان درباره مذاکرات وین گفته بود: یک سری مسائل باقی مانده که مذاکره درباره آنها به اندازه کافی صورت گرفته و زمان تصمیم گیری کشورها فرا رسیده است.

به گفته وی، جمهوری اسلامی ایران قبلا تصمیمات سخت خود را گرفته است؛ زمانی که ایالات متحده آمریکا از برجام خارج شد و ایران تصمیم گرفت در برجام بماند، تصمیم بزرگ و سخت ایران بود که منجر به حفظ برجام تا الان شده است. عراقچی تصریح کرد: در حال حاضر نوبت طرف‌های مقابل است و با توجه به مذاکراتی که داشتیم باید تصمیم بگیرند و در مورد احیا مجدد برجام به جمع‌بندی برسند تا توافق حاصل شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها