کد خبر: 502699
|
۱۴۰۰/۰۴/۱۷ ۱۱:۳۴:۴۶
| |

وزرای خارجه کانادا و اوکراین درمورد هواپیمای اوکراینی گفت و گو کردند

وزارت خارجه کانادا از دیدار و گفت و گوی وزرای خارجه این کشور و اوکراین درباره موضوعات مختلفی از جمله سانحه هواپیما اوکراینی خبر داد.

وزرای خارجه کانادا و اوکراین درمورد هواپیمای اوکراینی گفت و گو کردند
کد خبر: 502699
|
۱۴۰۰/۰۴/۱۷ ۱۱:۳۴:۴۶

اعتمادآنلاین| وزارت امور خارجه کانادا در بیانیه ای از دیدار مارک گارنئو وزیر امور خارجه این کشور با دمیتور کگلبا همتای اوکراینی اش خبر داده و به موضوعات مطرح در گفت و گوی آن ها از جمله موضوع سانحه هواپیمای اوکراینی اشاره کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری اوکراین فرم، این دیدار روز هفتم جولای در ویلنیوس در حاشیه کنفرانس اصلاحات اوکراین انجام شد.

در بخشی از این بیانیه درباره هواپیمای اوکراینی آمده است: وزیر خارجه گارنئو و وزیر خارجه کولبا در این دیدار بر تعهدشان نسبت به همکاری در راستای مطالبه عدالت، شفافیت و جبران خسارت برای خانواده جان باختگان پرواز 752 هواپیمایی بین المللی اوکراین تاکید کردند که در ژانویه 2020 سقوط کرد.

بر اساس این گزارش، گفت و گوی وزرای خارجه اوکراین و کانادا در پی این مطرح می شود که هواپیمای اوکراینی PS752 در دی ماه سال 1398 به اشتباه در آسمان ایران مورد هدف قرار گرفته و سقوط کرد. این سانحه منجر به جان باختن تمام 176 سرنشین هواپیما شد که در میان آن ها علاوه بر هم وطنانمان، شهروندان کشورهایی دیگر از جمله اوکراین و کانادا نیز بوده اند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها