کد خبر: 502852
|
۱۴۰۰/۰۴/۱۸ ۰۹:۳۳:۴۱
| |

رئیس نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی مطرح کرد:

اجرای قانون تمرکز راهی برای تنظیم بازار/ رانت حاصل از واردات، تولید را تحت شعاع قرار داد

رئیس نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی، اجرای قانون تمرکز و افزایش بهره وری در بخش کشاورزی را از سیاست‌های تنظیم بازار برشمرد.

اجرای قانون تمرکز راهی برای تنظیم بازار/ رانت حاصل از واردات، تولید را تحت شعاع قرار داد
کد خبر: 502852
|
۱۴۰۰/۰۴/۱۸ ۰۹:۳۳:۴۱

اعتمادآنلاین| محمد شفیع ملک زاده رئیس نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی با اشاره به مصوبه اخیر تشکیل ستاد تنظیم بازار محصولات کشاورزی اظهار کرد: کمیسیون کشاورزی در این دوره نشان داده که نسبت به سنوات قبل، مسئولانه و فعال‌تر در ارتباط با مسائل بخش کشاورزی برخورد کرده است به طوری که ارائه طرح جامع تنظیم بازار کشاورزی و تصویب آن نقش موثری در توسعه پایدار بخش کشاورزی رقم‌ می‌زند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، او افزود: قبل از طرح تنظیم بازار کشاورزی، طرح شورای قیمت گذاری محصولات کشاورزی به تصویب رسید که دستاورد خوبی در بخش کشاورزی محسوب می‌شود؛ چرا که سیاست گذاری تعیین قیمت در رسیدن به خودکفایی تاثیر گذار است.

ملک زاده مانع زدایی را برای طرح‌های قانون تمرکز و افزایش بهره وری در بخش کشاورزی حائز اهمیت دانست و گفت: اجرای طرح‌های قانون تمرکز و افزایش بهره وری در بخش کشاورزی با استفاده از ظرفیت‌های دولتی و غیردولتی از ضروریات مهم و راهبردی است که تشکیل ستاد تنظیم بازار محصولات کشاورزی، بخش عمده این طرح را لحاظ کرده است.

رئیس نظام صنفی کشاورزی با اشاره به اینکه طرح تنظیم بازار محصولات کشاورزی بخشی از قانون تمرکز و وظایف را شامل می‌شود، بیان کرد: در طرح تنظیم بازار و عرضه محصولات کشاورزی، مدیریت مزرعه تا بازار مصرف مد نظر قرار گرفته است.

او در پایان تصریح کرد: طی سال‌های اخیر رانت حاصل از واردات علاوه بر وابستگی به کشورهای بیگانه تولید را تحت شعاع خود قرار می‌دهد که اجرای طرح تنظیم بازار در آینده بخش کشاورزی موثر واقع می‌شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها