کد خبر: 502864
|
۱۴۰۰/۰۴/۱۸ ۱۰:۲۱:۲۵
| |

گلعلی بابایی مطرح کرد:

نامگذاری یک‌برزگراه به‌نام حاج احمد؛ پایان انتظار و پیگیری 25ساله

گلعلی در واکنش به خبر اعلام نامگذاری آزادراه فتح تهران به‌نام حاج احمد متوسلیان توسط رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران این‌اتفاق را پایان یک‌پیگیری 25 ساله خواند.

نامگذاری یک‌برزگراه به‌نام حاج احمد؛ پایان انتظار و پیگیری 25ساله
کد خبر: 502864
|
۱۴۰۰/۰۴/۱۸ ۱۰:۲۱:۲۵

اعتمادآنلاین| گلعلی بابایی نویسنده و پژوهشگر دفاع مقدس در یادداشت کوتاهی نسبت به طرح مساله نامگذاری یکی از آزادراه‌های تهران به نام سردار جاویدالاثر احمد متوسلیان واکنش نشان داد و از این اقدام تقدیر کرد.

به گزارش مهر، مشروح متن این یادداشت که روز چهارشنبه 16 تیر نوشته شده، به این شرح است:

سلام دوستان.

امروز در خبری خواندم، آقای محمدجواد حق شناس رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران اعلام کرد که آزادراه فتح به نام سردار جاوید نشان «حاج احمد متوسلیان» نامگذاری شده است. این یعنی پایان یک انتظار و پیگیری 25 ساله. چرا که خود حقیر در جریان بودم که از سال 1375؛ زمانی که بحث برگزاری کنگره بزرگداشت سرداران و 36 هزار شهید استان تهران کلید خورد، علنی‌شدن نام حاج احمد هم به عنوان یکی از فرماندهان عالی و تآثیر گذار در جنگ بلا اشکال تشخیص داده شد.

سپس بحث نامگذاری یکی از بزرگراه‌های تهران به نام ایشان نیز در دستور کار برنامه‌های کنگره قرار گرفت. اما به رغم پیگیری‌های فراوان گروه‌های متنوع دانشجویی و رزمندگان تهرانی از شهرداری و سپس شورای شهر تهران، این اقدام میسر نشد. حتی زمانی هم که دوستان همرزم و هم فکر حاج احمد در شورا و شهرداری تهران بر مسند کار بودند نیز برای تحقق این درخواست دوستداران حاج احمد، هیچ اقدامی صورت نگرفت.

حال که در آخرین روزهای استقرار اعضای محترم پنجمین دوره شورای شهر تهران این تصمیم گرفته شد، به سهم خودم به عنوان عضو کوچکی از شجره طیبه‌ای که حاج احمد متوسلیان بانی و موسس آن بود؛ یعنی تیپ 27 محمدرسول الله (ص)، مراتب تقدیر و سپاسم را از شهرداری و اعضای محترم شورای شهر تهران اعلام بدارم و آن را به فال نیک می‌گیرم که در آستانه چهلمین سالگرد ربایش این شیر در زنجیر، چنین تصمیم نیکویی گرفتند.

ارادتمند؛ گل علی بابایی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها