«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

دور دنیا| اگر با هواپیما زیاد سفر می‌کنید روی این صندلی‌ها ننشینید

کارشناسان به مسافران حرفه‌ای هواپیماها هشدار دادند سفرهای هوایی مستمرشان می‌تواند احتمال ابتلای آنها را به انواع سرطان‌ها افزایش دهد و هرچه بیشتر در کنار پنجره هواپیما بنشینند این احتمال هم افزایش پیدا می‌کند.

دور دنیا| اگر با هواپیما زیاد سفر می‌کنید روی این صندلی‌ها ننشینید
کد خبر: 502926
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۲ ۱۱:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| پیرو بازگشت تدریجی مردم برخی مناطق به دوره پیش از کرونا، تعداد سفرهای هوایی نیز به طور قابل توجهی افزایش پیدا کرده است.

به گزارش اعتمادآنلاین، پایگاه اطلاع‌رسانی دویچه‌وله در گزارشی نوشت: کارشناسان به مسافران حرفه‌ای هواپیماها هشدار دادند سفرهای هوایی مستمرشان می‌تواند احتمال ابتلای آنها را به انواع سرطان‌ها افزایش دهد و هرچه بیشتر در کنار پنجره هواپیما بنشینند این احتمال هم افزایش پیدا می‌کند.

کارشناسان بهداشتی به کسانی که به طور مکرر از هواپیما برای مسافرت استفاده می‌کنند توصیه ‌می‌کنند از دیدن مناظر زیبا هنگام پرواز صرف نظر کنند و سعی کنند روی صندلی‌های داخلی هواپیما بنشینند.

آنها با استناد به تحقیق منتشرشده در مجله علمی بهداشت محیط، می‌گویند نشستن طولانی‌مدت در کنار پنجره هواپیما باعث می‌شود افراد 47 درصد بیشتر در معرض اشعه خطرناک ماورای بنفش قرار گیرند که این به خودی خود منجر به افزایش احتمال ابتلای آنها به سرطان می‌شود.

به گفته کارشناسان، این اشعه عامل اصلی ابتلای اکثر خلبانان و مهمانداران به سرطان‌های پوست، سینه، رحم و غدد لنفاوی محسوب می‌شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها