کد خبر: 503047
|
۱۴۰۰/۰۴/۱۹ ۰۸:۱۴:۴۶
| |

نماینده بهار و کبودراهنگ در مجلس:

ضرر نیروگاه با قطعی حداقلی برق برای مردم کبودراهنگ جبران شود

نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه خاموشی‌ها باید با برنامه باشد گفت: با وجود برخورداری کبودراهنگ از نیروگاه، اما روستاهای این منطقه بیشترین میزان قطعی برق را دارند.

ضرر نیروگاه با قطعی حداقلی برق برای مردم کبودراهنگ جبران شود
کد خبر: 503047
|
۱۴۰۰/۰۴/۱۹ ۰۸:۱۴:۴۶

اعتمادآنلاین| فتح‌اله توسلی با اشاره به وجود نیروگاه هزارمگاواتی شهید مفتح در کبودراهنگ افزود: این نیروگاه در سالیان گذشته بیشترین آسیب را به محیط زیست منطقه و سفره‌های زیرزمینی آب وارد کرده است بنابراین حق مردم منطقه است که بخشی از ضررها حداقل با تأمین برق ارزان و رایگان و یا قطعی حداقلی برق جبران شود.

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: این در حالی است که نه تنها چنین اتفاقی رخ نداده، بلکه روستاهای منطقه بیشترین میزان قطعی برق را دارند و همچنان هزینه بی‌مدیریتی و فقدان نگاه کلان مدیریتی مسئولان در حوزه انرژی را می‌پردازند.

وی درباره قطعی‌های‌های مکرر برق با اشاره به اینکه در روزهای گذشته در برخی نقاط شهرستان‌های بهار و کبودراهنگ، خاموشی‌ها طبق زمانبندی شرکت توزیع برق نبود اظهار کرد: این روند باعث گله‌مندی اقشار مختلف شده است که امیدوارم تدبیر درستی برای آن اندیشیده شود.

وی با بیان اینکه میزان مصرف برق در هوای گرم تابستان قابل پیش بینی بود و باید برای آن برنامه‌ریزی می‌شد افزود: قطع شدن برق همزمان با گرمای بی‌سابقه هوا، برای مردم کلافه‌کننده و برای اهالی کسب و کار، آزاردهنده است.

نماینده بهار و کبودراهنگ در مجلس اضافه کرد: با توجه به اینکه کسبه، تولیدکنندگان و سایر اقشار مردم طبق جدول این زمانبندی برنامه‌ریزی‌های کاری خود را انجام می دهند، اما عدم رعایت زمانبندی از سوی شرکت برق موجب آشفتگی بازار و ناراحتی مردم بویژه کسبه، بازاریان و کشاورزان شده است که نیازمند توجه مسئولان است.

وی افزود: همه ما در این شرایط ملزم به همکاری و رعایت مصرف برق هستیم اما باید بررسی شود اگر در جایی این همکاری صورت نگرفته نباید تاوان مازاد مصرف برق را، مناطقی که مصرف آنها تا سقف تعیین شده است، بدهند.

توسلی گفت: باید به دقت بررسی شود اگر در این شرایط آب و هوایی، منطقه ای الگوی مصرف برق رعایت شده است مورد تشویق قرار گیرد و خاموشی در آن مناطق اعمال نشود.

رئیس اداره برق شهرستان کبودراهنگ نیز به ایسنا گفت: پایان خاموشی‌ها صرفه‌جویی و مصرف بهینه برق توسط مردم را می طلبد.

علی هایل همدانی یکی از دلایل قطعی برق را استفاده ماینرهای غیر مجاز تولید رمز ارز، گرمای زودرس، افزایش مصرف خانگی دانست.

مدیر توزیع برق شهرستان کبودراهنگ افزود: همه مصرف ماینر در کشور 320 مگاوات است که از خردادماه ، فعالیت ماینرهای دارای مجوز به تعلیق در آمده و متاسفانه مشکل ما با مراکز غیرمجاز استخراج رمز ارز است، چراکه برق مصرفی هر ماینر برابر با 10 مشترک خانگی به برق منطقه فشار وارد می کند.

همدانی مطرح کرد: در چند روز اخیر چندین ماینر غیرمجاز در شهرستان کبودراهنگ کشف شده است.

وی تاکید کرد : 27 درصد کشفیات ماینرهای غیرمجاز بر اساس گزارش‌های مردمی است که البته پاداش خوبی برای مردم در نظر گرفته شده است.

هایل همدانی تأکید کرد: همشهریان کبودراهنگی می‌توانند با راهکارهای ساده از جمله تنظیم کولرهای گازی روی 25 و بالاتر، استفاده از دورکند کولرهای آبی، عدم استفاده از وسایل پرمصرف برقی در ساعات بین 12تا18هر روز، استفاده از نور طبیعی اداره برق کبودراهنگ را در کاهش خاموشی‌ها یاری کنند.

در بین خاموشی‌های مکرر برق در یک روز پیشنهادات و انتقادات شهروندان و مشترکان در شهر و روستاهای کبودراهنگ همگی این معنی را دارد که نظارت اداره برق شهرستان کبودراهنگ بر خانواده های پر مصرف و کسانی که کابل‌های غیر مجاز دارند با دقت اجرا نمی شود و نیاز است مردم نیز در این باره نیروهای اداره برق را یاری کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها