کی‌یف مدعی شد:

حمله بدافزاری روسیه به نیروی دریایی اوکراین

وزارت دفاع اوکراین مدعی شد که هکرهای مرتبط با روسیه به وب سایت نیروهای دریایی این کشور حمله کردند و گزارش های جعلی در مورد رزمایش های نظامی بین المللی موسوم به »نسیم دریا 2021» منتشر کردند.

حمله بدافزاری روسیه به نیروی دریایی اوکراین
کد خبر: 503142
|
۱۴۰۰/۰۴/۱۹ ۱۰:۳۰:۵۷

اعتمادآنلاین| بخش مطبوعاتی وزارت دفاع اوکراین اواخر روز جمعه در بیانیه ای اعلام کرد که روسیه به طور هدفمند حملات سایبری را علیه اوکراین انجام می دهد.

به گزارش ایرنا، در این گزارش ادعا شده است: ساختارهای اطلاعاتی و عملیات روانی منطقه نظامی جنوبی نیروهای مسلح فدراسیون روسیه با پشتیبانی از زیرمجموعه های سایبری مرکزی ، سازمان های اطلاعاتی و کل دستگاه تبلیغاتی کرملین در این اقدامات نقش دارند.

بر اساس گزارش وزارت دفاع اوکراین، چندین حمله هکری و مداخله در کار نهادهای رسمی اوکراین و به ویژه وب سایت پورتال نیروی دریایی صورت گرفت. در نتیجه ، مواد و اسناد جعلی درباره رزمایش نسیم دریا-2021 در وب سایت ظاهر شد.

این گزارش می افزاید: «اکنون تهدید برطرف شده است و فعالیت وب سایت نیروی دریایی در مدت کوتاهی بازیابی خواهد شد.

کی یف پیشتر روسیه را به عنوان عامل سازماندهی حملات سایبری به عنوان بخشی از «جنگ ترکیبی» علیه اوکراین متهم کرده بود. روسیه این را انکار می کند.

کی یف با وجود درخواست روسیه برای لغو رزمایش اواخر ماه ژوئن تمرینات نظامی با بیش از 30 کشور در دریای سیاه را آغاز کرد.

روابط روسیه و ناتو از سال 2014 با روی کار آمدن دولت غرب گرا در اوکراین که قیام روس تبارها در شرق این کشور و الحاق کریمه به روسیه را به دنبال داشت تیره شده و دو طرف هر سال چند رزمایش برای قدرت نمایی در برابر یکدیگر برگزار می کنند.

امسال هنگامی که روسیه نیروهای خود را در مرز اوکراین متمرکز کرد و هنوز برخی از آنها به همراه تجهیزات خود باقی مانده اند ، تنش بین دو طرف دوباره افزایش یافت.

در طول تمرینات اوکراین و کشورهای ناتو در دریای سیاه ، روسیه نیز آمادگی سیستم های دفاع هوایی خود را در کریمه آزمایش کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها