کد خبر: 503210
|
۱۴۰۰/۰۴/۱۹ ۱۲:۱۶:۵۱
| |

حسین کنعانی‌مقدم، عضو خانه احزاب ایران:

110 حزب سیاسی خود را با قانون جدید احزاب تطبیق داده‌اند

یک عضو خانه احزاب ایران گفت: بعد از بازنگری‌ای که در قانون درباره احزاب انجام شده، احزاب جدید مورد بررسی و تطبیق با قانون جدید قرار گرفتند که صرفا 110 حزب خود را با قانون جدید تطبیق داده و صرفا همین احزاب حق فعالیت سیاسی داشته و بقیه از نظر قانونی فعالیت غیرقانونی دارند.

110 حزب سیاسی خود را با قانون جدید احزاب تطبیق داده‌اند
کد خبر: 503210
|
۱۴۰۰/۰۴/۱۹ ۱۲:۱۶:۵۱

اعتمادآنلاین| عضو خانه احزاب ایران درباره جلسه اخیر کمیسیون ماده 10 احزاب توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، حسین کنعانی مقدم عضو خانه احزاب ایران و دبیرکل حزب سبز با اشاره به جلسات اخیر کمیسیون ماده 10 احزاب گفت: بعد از بازنگری‌ای که در قانون درباره احزاب انجام شده، احزاب جدید مورد بررسی و تطبیق با قانون جدید قرار گرفتند که صرفا 110 حزب خود را با قانون جدید تطبیق داده و صرفا همین احزاب حق فعالیت سیاسی داشته و بقیه از نظر قانونی فعالیت غیرقانونی دارند.

او ادامه داد: قاعدتا این احزاب باید درخواست خود را در زمینه بررسی مجدد و فعالیت قانونی به کمیسیون ماده احزاب ارائه کنند و اگر کمیسیون تصویب نکند نمی‌توانند فعالیت داشته باشند.

کنعانی مقدم درباره اصلاح انتخابات شورا‌های شهر هم بیان کرد: قانون انتخابات شورا‌ها و مجلس شورای اسلامی با توجه به مشکلاتی که همواره داشته نیاز به بازنگری دارد، قاعدتا یا باید طرحی توسط نمایندگان مجلس در این زمینه مطرح شود و یا دولت لایحه‌ای را به مجلس دهد تا نواقص موجود در این زمینه برطرف شود که احتمالا برای انتخابات مجلس این نواقص برطرف خواهند شد.

دبیرکل حزب سبز گفت: موضوع استانی بودن انتخابات مجلس و شرایط نظارت بر انتخابات و مسئولیت دستگاه‌های مختلف انتخاباتی در زمینه حضور احزاب در انتخابات جزو این مسائل هستند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها