مدیرکل ترانزیت سازمان حمل‌و‌نقل جاده‌ای:

مرز ارمنستان به روی ایرانی‌ها بسته نشده‌ است/ تردد مسافری در مرزهای افغانستان متوقف شد/ 150 کامیون را از گمرک اسلام‌قلعه برگرداندیم

مدیرکل ترانزیت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای درباره اخرین وضعیت مرزهای ایران و افغانستان گفت: در حال حاضر از سه گمرک مشترک با افغانستان فقط گمرک مرز میلک فعال است.

مرز ارمنستان به روی ایرانی‌ها بسته نشده‌ است/ تردد مسافری در مرزهای افغانستان متوقف شد/ 150 کامیون را از گمرک اسلام‌قلعه برگرداندیم
کد خبر: 503215
|
۱۴۰۰/۰۴/۱۹ ۱۲:۲۳:۰۴

اعتمادآنلاین| جواد هدایتی درباره آخرین وضعیت مسافران در مرز زمینی ایران - ارمنستان اظهار داشت: مرز ایران- ارمنستان باز است و ارمنستان ورود ایرانی‌ها را ممنوع نکرده است هرچند که ترافیک و تقاضا برای سفر زمینی به ارمنستان افزایش یافته است.

به گزراش ایلنا، وی ادامه داد: باید توجه داشته باشیم که ارمنستان از گذشته یکی از مقاصد توریستی ایرانی‌ها بوده است و با توجه به اینکه سفر زمینی به سایر کشورهای همسایه در شرایط کرونایی محدود و یا ممنوع است، تقاضا برای سفر به ارمنستان افزایش یافته و با توجه به شرایطی که ارمنستان برای مسافران مهیا کرده، با هجوم مسافران به این کشور مواجه هستیم.

مدیرکل ترانزیت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به آخرین وضعیت سه گمرک میلک، دوغارون و ماهیرود از گمرکات مرزی ایران- افغانستان گفت: در حال حاضر فقط مرز میلک فعال است و پذیرش دارد اما با توجه به وضعیت کشور افغانستان و شرایط ناپایدار سیاسی و امنیتی این کشور، خود تجار افغان هم نسبت به ورود کالا به این کشور راغب نیستند.

هدایتی تاکید کرد: هرچند مرز میلک در حال حاضر فعال است اما به گونه‌ای نیست که کامیون‌های مرزهای ماهیرود و دوغارون به این مرز منتقل شوند و از طریق گمرک میلک به افغانستان تردد داشته باشند.

وی با بیان اینکه طالبان تا نزدیکی مرز میلک پیشروی کرده است، بیان کرد: طالبان تا زرنج در نزدیکی مرز میلک پیشروی کرده و استان نیمروز هم در آستانه تصرف کامل طالبان است بنابراین صاحبان کالا تمایلی ندارند که در این شرایط از مرز میلک هم کالایی وارد افغانستان شود. از سوی دیگر گفته می‌شود ظرفیت انبارهای زرنج هم تکمیل شده چرا که در این شرایط ناپایدار امکان تخلیه انبار و کالا وجود ندارد.

این مقام مسئول افزود: هر چند که یک مرز ایران- افغانستان همچنان هنوز فعال است، اما افغان‌ها به ویژه آنهایی که کالایی مانند سوخت دارند، راغب به ورود این کالا به خاک افغانستان نیستند.

هدایتی درباره برگشت کامیون‌ها از افغانستان خاطرنشان کرد: از روز گذشته چیزی حدود 150 کامیون از خاک افغانستان به ایران بازگشتند و این کامیون‌ها توانستند کالای خود را در گمرکات اسلام‌قلعه تخلیه کنند و بدون مشکل وارد کشور شوند.

وی با اشاره به فعالیت مسافری بین مرزهای ایران- افغانستان گفت: تردد مسافران بین این دو کشور متوقف شده است اما ایرانی‌های مقیم افغانستان می‌توانند به کشور بازگردند. البته عمده ترددهای مسافری در مرزهای ایران - افغانستان مربوط به اتباع افغانستانی یا آنهایی که اقامت ایران دارند، می‌شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها