دعوت از محققان گیلانی برای حضور در کنفرانس تغییر اقلیم منطقه خزر

بر اساس گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان ، دبیرخانه موقت کنوانسیون تهران با همکاری کمیته هماهنگی آب و هواشناسی و پایش آلودگی دریای خزر (کسپکام) در نظر دارند کنفرانس علمی تغییر اقلیم در منطقه دریای خزر را به صورت مجازی در تاریخ 5 و 6 آبان ماه 1400 (28-27 اکتبر 2021) برگزار کند.

دعوت از محققان گیلانی برای حضور در کنفرانس تغییر اقلیم منطقه خزر
کد خبر: 503341
|
۱۴۰۰/۰۴/۱۹ ۱۸:۴۸:۱۷

اعتمادآنلاین| بر اساس گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان، دبیرخانه موقت کنوانسیون تهران با همکاری کمیته هماهنگی آب و هواشناسی و پایش آلودگی دریای خزر (کسپکام) در نظر دارند کنفرانس علمی تغییر اقلیم در منطقه دریای خزر را به صورت مجازی در تاریخ 5 و 6 آبان ماه 1400 (28-27 اکتبر 2021) برگزار کند.


هدف از برگزاری این کنفرانس جمع آوری اطلاعات جدید و بحث در رابطه با آخرین یافته های تغییر اقلیم و پیامدهای آن در منطقه، شناسایی خلاء های کلیدی در حوزه دانش و تحقیقات مربوط به تغییر اقلیم منطقه، ترغیب تحقیقات جهانی و منطقه ای منجر به انتشار نشریات و گزارش های علمی مربوطه در منطقه و همچنین ارتقاء و پشتیبانی از یافته های مربوط به اثرات قابل پیش بینی حال و آینده تغییر اقلیم بر اقتصاد ساحلی، جمعیت و منابع طبیعی دریای خزر و حوضه آبریز عنوان شده است.


براساس فراخوان صادر شده ، موضوعات مورد نظر این کنفرانس حول چهار محور زیر طبقه بندی شده است:
1- اقلیم ناحیه دریای خزر و تغییرات آن در قرن بیست و یکم
2- تحلیل، مدل سازی و پیش بینی بلندمدت نوسانات سطح دریای خزر
3- اثرات تغییرات اقلیم بر روی اکوسیستم و تنوع زیستی دریای خزر
4- تاثیرات اقتصادی تغییر اقلیم و اقدامات سازگارانه از جمله ایجاد تاب آوری در منطقه دریای خزر

مهلت ارسال چکیده مقالات 21 مرداد 1400 است و علاقمندان می توانند برای دسترسی به اطلاعات تکمیلی در رابطه با ثبت نام، دستورالعمل تهیه چکیده مقالات و برنامه اجلاس در لینک https://tehranconvention.org/en/news/scientific-conference-climate-change-caspian-sea-region مراجعه کنند.

دریای خزر با وسعت 600 هزار و 384 کیلومتر مربع بزرگترین دریاچه جهان است که طول سواحل آن به 7 هزار کیلومتر می رسد. کشورهای ایران، روسیه، جمهوری آذربایجان، ترکمنستان و قزاقستان این دریاچه را در برگرفته اند و همگی از مواهب آن استفاده می کنند، آنچه که ارزش بسیاری به این دریاچه می بخشد وجود 400 گونه آبزی در آن است که در میان آنها ماهیان خاویاری مهمترین موجودات این دریاچه به شمار می روند، علاوه بر منابع زنده، خزر پس از خلیج فارس و سیبری، به لحاظ ذخایر نفت و گاز موجود در ساحل و زیربستر در مقام سوم قرار دارد و همین مساله ارزش آن را چندین برابر می کند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها