کد خبر: 503349
|
۱۴۰۰/۰۴/۱۹ ۲۰:۱۰:۰۰
| |

جزئیات جدید از عملیات انتقام ترور شهید فخری‌زاده

این اسناد تأکید می کند که هار ایون 84 ساله به واسطه 14 ضربه چاقو در بیست و سوم ماه مه گذشته جان خود را از دست داده است.

جزئیات جدید از عملیات انتقام ترور شهید فخری‌زاده
کد خبر: 503349
|
۱۴۰۰/۰۴/۱۹ ۲۰:۱۰:۰۰

اعتمادآنلاین| به تازگی اسنادی از پلیس دبی به دست آمده که ثابت می کند، علت مرگ آوی هار ایون، رئیس سابق سازمان هوافضای اسرائیل ضربات چاقوی یک جوان مصری 28 ساله مقابل هتل اورینتال جمیرا در شیخ نشین دبی بوده است.

به گزارش صابرین‌نیوز، این اسناد تأکید می کند که هار ایون 84 ساله به واسطه 14 ضربه چاقو در بیست و سوم ماه مه گذشته جان خود را از دست داده است.

پس از مرگ، جسد وی در تاریخ بیست و چهارم ماه مه با پرواز شماره LY974. شرکت ال عال به سرزمین های اشغالی منتقل می شود و روز بیست و نهم همان ماه در یکی از گورستان های شهر عکا دفن می شود.

رسانه های رژیم صهیونیستی پیش تر درباره مرگ هار ایون نوشته بودند: «وی در جریان نبرد شمشیر قدس و درگیری‌ های شهر عکا، و پرتاب کوکتول مولوتف به داخل هتلی که در آن اقامت داشت، به شدت زخمی شده و بر اثر شدت جراحات وارده در بیمارستان کشته شد».

یک ماه پیش، صهیونیست‌ها فاش کردند "آوی هار ایوان" مغز متفکر برنامه موشکی اسراییل و یکی از متخصصان برجسته و مهم در برنامه نظامی و فضایی این رژیم که در هفته های گذشته و حین اقامت در هتلی واقع در منطقه عکا، به شدت مجروح شده بود، در اثر این حادثه قابل تامل، به هلاکت رسیده است. آوی هار ایوان 84 ساله در آن آتش سوزی دچار سوختگی شدید شده و دود زیادی تنفس کرده بود به گونه ای که از زمان انتقال به بیمارستان حیفا بیهوش بوده و با کمک دستگاه تنفس می‌کرد و در نهایت به دلیل اثرات همین مجروحیت، به هلاکت رسید.

دوره مهم فعالیت وی مربوط به بازه سالهای 1995 تا 2004 میلادی است که وی به عنوان رییس آژانس فضایی رژیم صهیونیستی به فعالیت می پرداخت. این دوره را می توان بازه مهمی از فعالیت های داخلی و خارجی برای این سازمان به حساب آورد که پرتاب چندین ماهواره به مدار زمین مثل ماهواره های شناسایی سری افق 3، افق 5 و افق 6، پرتاب ماهواره مخابراتی آموس 1 و آموس 2 و همچنین ماهواره شناسایی EROS از جمله کارهای مهم این آژانس در دوره مدیریت وی بوده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها