نهال گردو پیوندی چیست؟ (راهنمای خرید)

شاید اگر در حوزه ی کشاورزی و باغداری، فعالیتی داشته باشید، برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که نهال گردو پیوندی، به چه معنا می باشد و چرا امروزه علاقه ی خریداران نهال گردو، به آن شدت یافته است.

نهال گردو پیوندی چیست؟ (راهنمای خرید)
کد خبر: 503419
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۰ ۰۸:۲۹:۰۳

اعتمادآنلاین| شاید اگر در حوزه ی کشاورزی و باغداری، فعالیتی داشته باشید، برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که نهال گردو پیوندی، به چه معنا می باشد و چرا امروزه علاقه ی خریداران نهال گردو، به آن شدت یافته است.

ما در این مقاله به کمک نهالستان آریا نهال؛ به برسی نهال گردو پیوندی پرداخته و مهم ترین ارقام آن را معرفی خواهیم کرد. پس لطفا تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

چرا خرید نهال گردو پیوندی به نسبت سال گذشته دو برابر شده است:


نهال گردو، پرورش دلار بر روی شاخه های سبز می باشد. این جمله به ارزش بالای سود درخت گردو پیوندی اشاره دارد. بهترین نهال گردو قطعا شما را بهترین محصول گردوی برداشتی تان نزدیک تر می کند. همانطور که گفته شد، انتخاب بهترین نهال گردو از بین انواع اقلام نهال گردو کاملا بستگی به شرایط شما دارد.

این به آن معناست که در هر منطقه از آب و هوای ایران، یک رقم را می توان جهت خرید بهترین نهال گردو نام برد. خرید نهال گردو مثل دلار سود دارد، پس در ادامه به کمک آریا نهال، به معرفی بهترین رقم های گردوی پیوندی می پردازیم.

تعریف نهال گردو پیوندی:


شاید از اسم پیوند، به یاد انواع عضو پیوند افتاده باشید که در مورد درختان هم به همین معنا می باشد. نهال هایی که از ابتدا از بذر، کاشت و پرورش داده می شوند، به نهال های بذری معروف می باشند.

نهال های گردو پیوندی، به علت آنکه با یک تکه چوب که میتواند پایه ی بسیار خوب و با کیفیتی باشد، از رقم های عادی تبدیل به رقم های بسیار تجاری و پرسود شود.

پیوند نهال گردو معمولا به چه صورت انجام می شود:


پیوند های درختان گردو از انواع روش های مختلفی تبعیت می کند.از رایج ترین و بهترین پیوند های گردو می توان به:

1. پیوند وصله ای گردو

2. پیوند شکمی نهال گردو

3. پیوند امگا

4. و در انتها پیوند اسکنه ی درخت گردو اشاره کرد.

گردو

مزایای خرید نهال گردو پیوندی نسبت به گردو بذری:


نهال گردو بذری معمولا باردهی ثابتی ندارد، یعنی در یک سال ممکن است باردهی مناسب و در سال دیگر همان درخت گردو، باردهی کمی داشته باشد، از همین جهت است که بسیاری باغداران را سردرگم می کند که نکند گیاه گردو دچار بیماری شده باشد، اما در بسیاری از موارد متوجه ی پایه بذری بودن آن نهال درخت گردو، می شویم.

مورد بعدی مقدار باردهی درخت گردو می باشد. در درختان گردو پیوندی، باردهی حداقل دو تا سه برابر نهال های پایه بذری می باشد، همچنین نهال های گردو پیوندی، به هیچ عنوان تغییر جنسیت نمی دهند که از همین جهت مقدار باردهی آنان به طور حفظ خواهد شد.

مهندسین آریا نهال هم با بیش از 30 سال تجربه در زمینه ی باغداری، کشاورزی و تحقیقات علمی، آماده ی رساندن بهترین نهال ها به شما عزیزان هستیم. همچنین امیدواریم از لیست نهال ؛ ما به خوبی دیدن نمایید ، زیرا ارقام نهالی که در این لیست موجود می باشد ، با کمترین قیمت نهال ، مهیا شده اند تا بتوانیم سهمی کوچک در جهت سود آوری .بزرگ برای شما فراهم سازیم

مشاهده ی لیست خرید نهال میوه:

https://ariyanahal.ir/لیست-نهال/

انواع بهترین نهال میوه را در لینک بالا می توانید مشاهده نمایید.

ارقام محبوب گردو پیوندی چه می باشد:


از بهترین نهال گردو پیوندی، می توان به رقم هایی هم ایرانی و هم خارجی اشاره داشت. نهال هایی جز بهترین رقم های گردو محسوب می شوند که باردهی و عمکلرد مناسبی در سال های طولانی داشته باشند.

گردو پیوندی

نهال گردو چندلر پیوندی:


این نهال گردو چندلر پیوندی؛ یکی از بهترین رقم های معروف در سراسر دنیا می باشد که باردهی فوق العاده از خود به نمایش می گذارد. آب و هوا یا اصطلاحا ارتفاع از سطح دریایی که این نهال گردو طلب می کند، در حدود 700 الی 1500 متری از سطح دریا می باشد.

نهال گردو فرنور پیوندی:


نهال گردو فرنور پیوندی؛ از نظر اصالت به کشور فرانسه بر می گردد. این نوع گردو را با مقاومت بسیار بالا به سرما می شناسند. این گیاه معمولاً فصل بهار را برای جوانه زدن انتخاب می کند. از ارقام بسیار مقاوم گردو بوده است که در ارتفاعاتی از 1800 تا 2400 متر توصیه می گردد احداث باغ گردو صورت پذیرد.

نهال گردو ژنوتیپ برتر پیوندی:


نهال گردو ژنوتیپ برتر آریا؛ یکی از گردوهای بومی ایران می باشد که طی اصلاحات ژنتیکی که به روی آن صورت گرفته است توانسته در چند سال اخیر بازار بسیار زیادی را جذب خود نماید. این گردو مناسب مناطق نسبتا گرمسیر تا معتدل می باشد و معمولا با گذشت 6 الی 8 سال پس از کاشت به باردهی اقتصادی می رسد. قیمت نهال گردو این رقم هم به نسبت ارقام دیگر، مناسب تر می باشد.

سخن پایانی در رابطه با خرید نهال گردو پیوندی:


انتخاب نهالستانی معتبر و مطمئن جهت خرید نهال گردو مانند نهالستان آریا نهال، بسیار مهم می باشد زیرا پس از فروش نهال گردو؛ خدماتی مانند ضمانت بازگشت کالا و تضمین اصالت نهال، اهمیت زیادی پیدا می کند.

نهالستان آریا نهال بزرگترین مرکز تولید کننده و عرضه کننده ی انواع ارقام نهال جهت کاشت و پرورش فضای سبز در ایران و خاورمیانه / مشاوره جهت احداث باغ را می توانید از مجموعه خدمات این نهالستان انتظار داشته باشید.

وب سایت: ariyanahal.ir

پست الکترونیک: info@ariyanahal.ir

شماره تماس ها: 09143336024 / 09194089232 مهندس حسین زاده

آدرس: آذربایجان غربی، میاندوآب، خیابان ولیعصر، نرسیده به پلیس راه، روبروی نیروگاه برق

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها