کد خبر: 503491
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۰ ۱۰:۱۹:۰۰
| |

محمدجواد حق‌شناس، عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی:

توکلی در نظارت‌هایش به یک گروه خاص بسنده نکند / شفافیت را از خانواده خودمان آغاز کنیم

یک عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی گفت: این انتظار را هم باید از ایشان داشته باشیم که در نظارت‌ها تنها به حوزه‌هایی که به نوعی از منظر سیاسی در جبهه موافق‌شان نیستند، بسنده نشود و به همه حوزه‌ها تسری پیدا کند. البته در جاهایی هم دیدم که مواردی که آقای توکلی به آن ورود و اظهارنظر کرده‌اند، مربوط به اصولگرایان است اما شاید اگر نسبت‌ها را نگاه کنیم این نسبت‌ها برابری نمی‌کند.

توکلی در نظارت‌هایش به یک گروه خاص بسنده نکند / شفافیت را از خانواده خودمان آغاز کنیم
کد خبر: 503491
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۰ ۱۰:۱۹:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ محمدجواد حق‌شناس، عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی در رابطه با «نامه اخیر احمد توکلی رئیس دیده‌بان شفافیت و عدالت به وزیر کار در مجموعه شستا» و مطرح شدن این سوال که «چرا همواره نظارت و شفافیت مشمول دولت می‌شود و به عنوان مثال آقای توکلی و مجموعه‌شان تاکنون موضع‌گیری صریح و روشنی نسبت به سال‌های مدیریت شهرداری تهران توسط قالیباف و گزارشاتی که از تخلفات وی منتشر شده و برخی پرونده‌ها مانند عیسی شریفی نداشته است؟»، گفت: به صورت کلی به پیگیری‌هایی که توسط نهادهای مدنی صورت می‌گیرد، مانند دیده‌بان شفافیت که آقای توکلی مسئولیت آن را برعهده دارند، فی نفسه باید امتیاز مثبت داد و این جای تقدیر و سپاس دارد.

به گزارش ایلنا، وی افزود: البته اینکه این نهادها حساسیت‌هایشان در یک بخش‌هایی بیشتر از جاهای دیگر است، شاید محل نقد باشد اما فکر می‌کنم ما باید تلاش کنیم که تا جایی که ممکن است، گستره نفوذ و همچنین تعدد چنین نهادهایی را در جامعه تسهیل کرده و زمینه اعمال نظارت و دیده‌بانی را برای این نهاد و همه نهادهای مدنی دیگر تسهیل کنیم و موانع مربوطه را هم از پیش پای آن‌ها برداریم؛ لذا من به سهم خودم می‌خواهم از توجهی که به حوزه‌های مربوط به دولت می‌کنند، تشکر کنم.

حق‌شناس در ادامه بیان کرد: اما این انتظار را هم باید از ایشان داشته باشیم که در نظارت‌ها تنها به حوزه‌هایی که به نوعی از منظر سیاسی در جبهه موافق‌شان نیستند، بسنده نشود و به همه حوزه‌ها تسری پیدا کند. البته در جاهایی هم دیدم که مواردی که آقای توکلی به آن ورود و اظهارنظر کرده‌اند، مربوط به اصولگرایان است اما شاید اگر نسبت‌ها را نگاه کنیم این نسبت‌ها برابری نمی‌کند.

این کنشگر سیاسی اصلاح‌طلب در پاسخ به سوالی پیرامون میزان احتمال سیاسی‌کاری توسط این نهادهای مدنی در حوزه شفافیت که بخش قابل توجهی از توان رسانه‌ای آن‌ها صرف افشای موضوعات نزدیک به جریان اصلاح‌طلب می‌شود، اظهار کرد: بله این نقد وارد است که احتمال سیاسی‌کاری هم وجود دارد اما ما اگر در حال مدیریت یک گفتمانی هستیم که الگوی آن مدیریت حضرت علی (ع) است، آن داستان مشهور رفتار ایشان با برادرش عقیل را باید مدنظر قرار دهیم. این الگو باید حاکم باشد که ما نظارت و شفافیت را از خودمان شروع کنیم، بعد از نزدیکان، خانواده و داماد و فرزند و دفتر خودمان، سپس سراغ گروه، حزب و طایفه سیاسی‌مان برویم و در نهایت این را به همگان تسری دهیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها