کد خبر: 503575
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۰ ۱۲:۲۵:۰۵
| |

ونزوئلا:

آمریکا و کلمبیا تامین کننده مالی خشونت‌ها در کاراکاس هستند

با گذشت درگیری 72 ساعته در پایتخت ونزوئلا میان نیروهای پلیس و گروه‌های تبهکار، نیکلاس مادورو رئیس‌جمهوری این کشور اعلام کرد خشونت‌های به وجود آمده در کاراکاس توسط باندهای جنایتکاری است که از سوی آمریکا و کلمبیا تامین مالی می‌شوند.

آمریکا و کلمبیا تامین کننده مالی خشونت‌ها در کاراکاس هستند
کد خبر: 503575
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۰ ۱۲:۲۵:۰۵

اعتمادآنلاین| رئیس‌جمهوری ونزوئلا ضمن محکوم کردن اقدامات آمریکا و کلمبیا در تامین مالی گروه‌های تبهکار مسلح گفت، این بخشی از استراتژی جنگ‌های نامنظم است.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری پرنسا لاتینا، دلسی رودریگس معاون ریاست جمهوری ونزوئلا نیز تاکید کرد، اقدامات مسلحانه با هدف ایجاد وحشت و اضطراب در مردم و همچنین تضعیف حاکمیت قانونی و نهادی سازمان‌های امنیتی برنامه‌ریزی شده است.

این مقام ارشد ونزوئلایی خاطر نشان کرد، این تصادفی نیست که پس از 16 مارس (26 اسفند) و سفر کریگ فالر رئیس نیروی دریایی فرماندهی جنوبی آمریکا و پس از آن دیدار ویلیام برنز رئیس سیا از کلمبیا، این درگیری‌ها شدت یافته است.

نیکلاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا اخیرا نیز کریگ فالر و ویلیام برنز را به «طرحی مخفیانه برای آسیب رساندن» به ونزوئلا متهم کرد.

رودریگس همچنین این وقایع را با ترور جوونل موئِیز رئیس‌جمهوری هائیتی بی ارتباط ندانست. حادثه خشونت‌آمیزی که 26 کلمبیایی به اتهام مشارکت در این عملیات تروریستی بازداشت شده اند.

به گزارش خبرگزاری افه، در جریان درگیری بین نیروهای پلیس ونزوئلا و باندهای مسلح در غرب این کشور (منطقه کوتا 905 در کاراکاس) که از روز چهارشنبه آغاز و تا جمعه ادامه داشت، دست‌کم چهار افسر پلیس کشته و 22 نفر از اعضای گروه‌های جنایتکار از پای درآمدند.

کارمن ملندز وزیر کشور ونزوئلا همچنین از مجروحیت 28 نفر در جریان این درگیری‌های 72 ساعته خبر داد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها