کد خبر: 503825
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۱ ۰۹:۴۵:۲۰
| |

مسئولان لبنانی امروز و فردا در پرونده انفجار بیروت دادگاهی می‌شوند

منابع خبری از بازجویی بازپرس پرونده انفجار بندر بیروت از رهبران نظامی و امنیتی سابق این کشور طی امروز و فردا خبر دادند.

مسئولان لبنانی امروز و فردا در پرونده انفجار بیروت دادگاهی می‌شوند
کد خبر: 503825
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۱ ۰۹:۴۵:۲۰

اعتمادآنلاین| اسکای نیوز عربی اعلام کرد که "کمیل ضاهر"، مدیر اطلاعات سابق ارتش لبنان قرار است که طی امروز (دوشنبه) نزد طارق البیطار، بازپرس پرونده انفجار بندر بیروت حاضر شود.

به گزارش ایسنا، طبق این گزارش، همچنین "غسان غرزالدین"، سرهنگ سابق اطلاعات ارتش و "جودت عویدات"، سرهنگ سابق سازمان اطلاعات از سوی قاضی البیطار احضار شده و فردا از آنها بازجویی خواهد شد.

بازپرس پرونده انفجار بندر بیروت پیش از این علیه این افراد اقامه دعوی کرده بود.

در همین حال، کمیته نماینده خانواده قربانیان انفجار بیروت در بیانیه‌ای بر لغو مصونیت و صدور مجوز محاکمه نمایندگان، وزرا و رؤسای امنیتی کنونی و سابق متهم در راستای درخواست بازپرس قضایی پرونده تاکید کرد.

این کمیته در ادامه انتقادات مطرح شده از سوی کمیته موسوم به " تیم پیگیری خانواده‌های شهدای بندر" را محکوم و اعلام کرد این کمیته نماینده خانواده قربانیان انفجار بندر بیروت نیست.

در این بیانیه آمده است: این کمیته به دلایل واضح، یعنی حفظ مصونیت‌ها ، در جهت جلوگیری از عدالت و هجمه علیه بازپرس فعالیت می‌کند و به دنبال زیر سوال بردن کار بازپرس است.

چهارم اوت 2020 انفجار مهیبی در بندر بیروت رخ داد که به کشته شدن بیش از 200 تن و زخمی شدن حدود 6000 تن دیگر منجر شد. براساس گزارشات ذخیره نامناسب نیترات آمونیوم برای چندین سال در این بندر موجب انفجار شده بود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها