کد خبر: 503829
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۱ ۰۹:۴۹:۰۰
| |

کره شمالی:

پیشنهادهای آمریکا برای کمک، نقشه شوم سیاسی است

وزارت خارجه کره شمالی با اشاره به تضعیف دولت افغانستان در پی کمک‌رسانی ادعایی آمریکا، گفت کمک‌های انسانی واشنگتن در واقع نقشه‌های سیاسی شوم برای فشار وارد کردن به دولت‌های مختلف است.

پیشنهادهای آمریکا برای کمک، نقشه شوم سیاسی است
کد خبر: 503829
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۱ ۰۹:۴۹:۰۰

اعتمادآنلاین| دولت کره شمالی در گزارشی جدید از ماهیت واقعی و پشت‌پرده پیشنهادهای آمریکا برای کمک به دیگر کشورها پرده برداشت.

به گزارش فارس، وزارت خارجه کره شمالی امروز (دوشنبه) با انتشار گزارشی توضیح داد، برنامه کمک‌رسانی آمریکا به دیگر کشورها به بهانه‌های بشردوستانه، چیزی جز «نقشه شوم سیاسی» برای اعمال فشار به دولت‌های دیگر نیست.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، مرکز تحقیقاتی «انجمن ارتقای تعاملات بین‌المللی اقتصادی و فناوری» در وزارت خارجه کره شمالی در این گزارش مثال‌های متعددی از اقدامات آمریکا در سراسر جهان برای سوءاستفاده کردن از کمک‌های بشردوستانه جهت پیش‌برد اهداف سیاسی خارجی یا فشار آوردن به دیگر کشورها به بهانه‌های حقوق بشری ذکر کرد.

در این گزارش با اشاره به مثال‌های مذکور آمده است: «این آشکارا نشان می‌دهد که نیت پنهان آمریکا از ربط دادن کمک‌های انسان‌دوستانه به مسائل حقوق بشری، با هدف مشروع جلوه‌دادن فشارهای خود به کشورهای مستقل و به سرانجام رساندن نقشه‌های سیاسی شوم خود است».

یکی از مثال‌هایی که در این گزارش آورده شده، خودداری آمریکا از تقویت دولت افغانستان، علی‌رغم حضور چند دهه‌ای در این کشور و حتی در زمان کنونی خروج از این کشور است.

دولت پیونگ‌یانگ در ادامه این گزارش توضیح داد: «کشورهای بسیاری عملاََ طعم تلخ امیدبستن به کمک‌های آمریکا و کمک‌های انسان‌دوستانه این کشور را تجربه کرده‌اند».

به نوشته رویترز، مقام‌های آمریکایی اخیراََ گفته‌اند که حامی ارسال کمک‌های انسانی به کره شمالی هستند اما نه تنها این کار را به صورت مستقیم با دولت این کشور انجام نمی‌دهند بلکه هیچ تلاشی هم در این راستا انجام نداده‌اند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها