افزایش ابتلای کودکان یمنی به سرطان در نتیجه سلاح‌های ممنوعه

شبکه «المسیره» فیلمی از چندین کودک یمنی که در نتیجه بکارگیری سلاح‌های ممنوعه توسط ائتلاف سعودی به تومورهای سرطانی مبتلا شده‌اند، منتشر کرد.

افزایش ابتلای کودکان یمنی به سرطان در نتیجه سلاح‌های ممنوعه
کد خبر: 503943
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۱ ۱۲:۴۲:۳۷

اعتمادآنلاین| چندی پیش، «طه المتوکل» وزیر بهداشت دولت نجات ملی یمن اعلام کرد، سازمان ملل در وارد کردن ساده‌ترین امکانات پزشکی به یمن ناتوان بوده و مراکز درمان سرطان در یمن از زمان آغاز تجاوز ائتلاف سعودی به این کشور شاهد افزایش مراجعات بوده است.

به گزارش فارس، المتوکل دلیل این امر را استفاده از سلاح‌های ممنوعه بین‌المللی توسط ائتلاف سعودی دانست. وی گفت، مراکز درمان سرطان خون سالانه پذیرای هفت هزار بیمار از استانهای مختلف یمن است و به دلیل کمبود دارو و دستگاه‌های ویژه این امر نیمی از آنها فوت می‌‌شوند.

او تأکید کرد، مردم در اکثر مناطقی که مورد حمله هوایی قرار گرفته‌اند به بیماری‌های خطرناک مبتلا شده‌اند.

در همین زمینه شبکه «المسیره» ، فیلمی از کودکان یمنی در استان «صعده» (شمال یمن) که به تومورهای سرطانی در نقاط مختلف بدنشان مبتلا شده‌اند، منتشر کرد.

کودکان یمنی

بر اساس گزارشها، جان بیش از 65 هزار بیمار سرطانی در یمن که در میان آنها زنان و کودکان نیز به چشم می‌خورند، به دلیل بسته ماندن فرودگاه بین‌المللی صنعاء در خطر است.

«حمود هدیش» رئیس بخش سرطان کودکان در مرکز ملی سرطان یمن هم با بیان اینکه آمار مرگ و میر کودکان مبتلابه سرطان در یمن رو به افزایش است، سازمان ملل را مسئول این وضعیت دانست.

از سوی دیگر، سوء‌ تغذیه میان کودکان زیر پنج سال به دلیل تجاوز به یمن و محاصره آن، به 47 درصد رسیده و از 5.5 میلیون کودک زیر پنج سال، 2.6 میلیون کودک دچار این مشکل هستند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها