کد خبر: 503974
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۱ ۱۳:۳۲:۳۳
| |

مصوبه تعیین حقوق گمرکی دولت مغایر قانون شناخته شد

رئیس مجلس، مصوبه دولت در مورد تعیین حقوق گمرکی و سود بازرگانی کالاهای وارداتی برای سال 1400 را مغایر قانون دانست.

مصوبه تعیین حقوق گمرکی دولت مغایر قانون شناخته شد
کد خبر: 503974
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۱ ۱۳:۳۲:۳۳

اعتمادآنلاین| رئیس مجلس به مصوبه تعیین حقوق گمرکی و سود بازرگانی کالاهای وارداتی در سال 1400 هیات وزیران واکنش نشان داد و آن را مغایر با قانون دانست.

به گزارش فارس، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس در نامه به رئیس جمهور اعلام کرد:‌ به رونوشت تصویب نامه هیأت محترم وزیران به شماره 5586لت 58671ه مورخ 1400/01/23، موضوع «تعیین حقوق گمرکی و سود بازرگانی کالاهای وارداتی در سال 1400» متعاقبه بررسیها و اعلام نظر مقدماتی دهیأت بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانینه و مستند به صدر ماده واحده و تبصره (4) الحاقی به قانون نحوه اجراء اصول هشتاد و پنجم (85) و یکصد و سی و هشتم (138) قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و اصلاحات بعدی» و ماده (10) آیین نامه اجرایی آن. مراتب متضمن اعلام نظر قطعی جهت اقدام لازم در مهلت مقرر قانونی و اعلام نتیجه به اینجانب ابلاغ می گردد. بدیهی است پس از انقضای یک هفته مهلت مقرر در قانون، ان بخش از مصوبه که مورد ایراد قرار گرفته است، ملغی الاثر خواهد بود.

با نظر به اینکه جزء یک بند و تبصره (1) قانون بودجه سال 1400 کل کشور مقرر می دارد: نرخ ارز محاسبه ارزش گمرکی کالاهای وارداتی به استثنای کالاهای اساسی، دارو و تجهیزات مصرفی پزشکی در سال 1400 در همه موارد از جمله محاسبه حقوق ورودی، بر اساس برابری نرخ ارز اعلام شده بانک مرکزی نرخ سامانه مبادله الکترونیکی (ای. تی. اس) در روز اظهار و مطابق ماده (14) قانون امور گمرکی می باشد، بنابراین، بند12 مصوبه که بدون هر گونه تفکیک و برای تمامی کالاهای وارداتی اعم از کالاهای اساسی، دارو و تجهیزات مصرفی پزشکی و غیر آن، نرخ ارز رسمی معادل چهل و دو هزار ریال را مبنا قرار داده و نرخ سامانه مبادله الکترونیکی را برای کالاهای غیر از کالاهای مذکور در نظر نگرفته، مغایر قانون است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها