ترامپ: دو بار استیضاح مرا تغییر نداد؛ بدتر شدم

رئیس‌جمهور سابق آمریکا در جمع هوادارانش در دالاس تاکید کرد دو بار استیضاح از سوی کنگره آمریکا در طول چهار سال ریاست‌جمهوری‌اش نه تنها در او تغییر مثبتی ایجاد نکرد، بلکه او بدتر هم شده است.

ترامپ: دو بار استیضاح مرا تغییر نداد؛ بدتر شدم
کد خبر: 503997
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۱ ۱۴:۰۵:۴۳

اعتمادآنلاین| «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا روز یکشنبه در یک سخنرانی گفت که دو بار استیضاح از سوی کنگره آمریکا در طول چهار سال ریاست‌جمهوری‌اش در او تغییری ایجاد نکرد.

به گزارش فارس، رئیس‌جمهور جنجالی سابق آمریکا در سخنرانی خود در کنفرانس سالانه اقدام سیاسی محافظه‌کارانه CPAC در دالاس، درخواست‌ها برای استیضاح خود را با درخواست‌ها برای استیضاح «ویلیام بار» دادستان کل سابق آمریکا مقایسه کرد.

به گزارش وبگاه خبری «هیل» وابسته به کنگره آمریکا، دو گروه قومی در ماه اکتبر از مجلس نمایندگان آمریکا خواستند روند استیضاح علیه بار را با این استدلال که وی از موقعیت خود برای اهداف سیاسی به منظور کمک به ترامپ استفاده کرده، آغاز کنند.

«استیو کوهن» نماینده دموکرات که در کمیته قضایی مجلس عضویت دارد هم ماه پیش خواستار استیضاح ویلیام بار شد و گفت که او از حاکمیت قانون پیروی نمی‌کرده است.

ترامپ در سخنرانی خود در بین هواداران جمهوری‌خواهش در دالاس گفت بار بعد از درخواست‌ها برای استیضاحش به مرد متفاوتی تبدیل شد در حالی که او فرقی نکرد.

او در این خصوص در بین تشویق حضار گفت: «وقتی دموکرات‌ها شرورانه گفتند که می‌خواهند او را استیضاح کنند، به مردی متفاوت تبدیل شد. درک می‌کنم. من تغییر نکردم. من دو بار استیضاح شدم. بدتر شدم». ترامپ باز هم تاکید کرد: بدتر شدم.

دونالد ترامپ یک بار در دسامبر 2019 و یک بار دیگر در ژانویه 2021 از سوی کنگره آمریکا مورد استیضاح قرار گرفت و به اولین رئیس‌جمهور در تاریخ آمریکا بدل شد که دو بار استیضاح شده است.

بار اول، مجلس نمایندگان آمریکا، استیضاح ترامپ را بر مبنای دو بند سوءاستفاده از قدرت و ممانعت از کنگره در ارتباط با معاملات وی با اوکراین تصویب کرد. در روزهای پایانی ریاست جمهوری هم بار دیگر و این بار به دلیل تهییج حمله مرگبار به کنگره در روز ششم ژانویه هنگام تایید آرای بایدن، مورد استیضاح قرار گرفت. اما سنای آمریکا هر دو بار او را از همه اتهامات تبرئه کرد.

او در این سخنرانی همچنین به حمله به جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا پرداخت و گفت بایدن آمریکا را به لبه نابودی کشانده است، اما نگفت که آیا بار دیگر وارد رقابت‌های انتخاباتی در سال 2024 خواهد شد یا خیر. ترامپ با این حال وعده داد کنترل مجلس، سنا و کاخ سفید را از دست دموکرات‌ها خارج خواهد کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها