مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری:

تولید مسکن در بافت فرسوده بیش از 4 برابر شد

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: از مجموع 2 هزار و 757 پروژه در بافت فرسوده، 11 هزار و 633 واحد مسکونی تولید شده و افزایش 4.2 برابری تولید مسکن را در بافت‌های فرسوده شاهد بوده‌ایم.

تولید مسکن در بافت فرسوده بیش از 4 برابر شد
کد خبر: 504006
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۱ ۱۴:۲۴:۲۹

اعتمادآنلاین| «مهدی عبوری» که هم‌زمان با افتتاح طرح های ملی وزارت راه وشهرسازی در محل افتتاح پروژه واحدهای مسکونی در محله تختی تهران حضور داشت، اظهار داشت: از مجموع 28هزار واحد مسکونی طرح اقدام ملی مسکن که امروز افتتاح شد، بیش از 11 هزار و 633 واحد مسکونی مربوط به 2هزار و 757 پروژه شرکت بازآفرینی شهری ایران در 31 استان و 179 شهر کشور است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران تاکید کرد: از مجموع 2 هزار و 757 پروژه، تعداد 11 هزار و 633 واحد مسکونی تولید شده و افزایش 4.2 برابری تولید مسکن را در بافت‌های فرسوده شاهد بوده‌ایم.

دبیر ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار بیان‌داشت: تکلیف شرکت بازآفرینی شهری ایران برای نوسازی و تولید 145 هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری، ذیل برنامه اقدام ملی تولید مسکن شامل دو قسمت است.

وی ادامه‌داد: این تکالیف شامل تولید 45 هزار واحد مسکونی در اراضی تحت مالکیت شرکت و نیز حمایت از نوسازی مردمی به میزان 100 هزار واحد است که شرکت بازآفرینی شهری ایران همه اراضی خود را برای اجرای این طرح به میدان آورده و تاکنون نزدیک به 40 هزار واحد تعریف پروژه شده است.

به گفته عبوری، از واحدهای معرفی شده به بانک 6 هزار و 782 واحد در آبان ماه 1399 توسط رییس‌جمهوری افتتاح شد که بیشترین سهم در واحدهای افتتاح شده در این مراسم بود.

رییس هیات مدیره شرکت بازآفرینی شهری ایران با اشاره به تسهیلات تخصیص یافته برای نوسازی بافت‌های فرسوده، خاطرنشان‌کرد: در اردیبشهت امسال سقف تسهیلات در تهران و کلان‌شهرها 2.5 برابر افزایش یافت و اکنون به توسعه‌گرانی که از فناوری‌های نوین استفاده کنند 300 میلیون تومان تسهیلات تعلق می‌گیرد.

وی توضیح‌داد: هم‌زمان 50 تا 100 درصد عوارض پروانه ساختمانی از مالیات معاف است و در برخی از شهرها مانند تهران نیز شهرداری‌ها 50 درصد سهم خود را نیز رایگان کرده‌اند و این موضوع در یک سال گذشته در همه شهرهای کشور در حال گسترش است.

عبوری با اشاره به اعطای تسهیلات ودیعه مسکن برای کسانی که در دوره ساخت نیاز به جابه‌جایی دارند، خاطرنشان‌کرد: با تصویب هیات وزیران در تهران و کلان‌شهرها 60 میلیون تومان و در سایر شهرها 45 میلیون تومان با سود چهار درصد و قرض‌الحسنه در اختیار متقاضیان طرح خود مالکی قرار می‌گیرد.

وی درباره فعالیت‌های انجام شده در زمینه سکونتگاه‌های غیررسمی نیز توضیحاتی ارایه کرد و گفت: در «مرادآباد» چابهار زاغه‌نشینی داریم و برای نخستین بار بعد از انقلاب در دولت کنونی یک‌هزار واحد مسکونی به شکل رایگان در حال ساخت است و تا پایان تابستان جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.

این مسوول گفت: همچنین در محله «منبع آب» اهواز 811 واحد فرسوده در دست تخریب و نوسازی است، در محله «سپیدار» اهواز نیز پروژه یک‌هزار و 680 واحد مسکونی در دست ساخت است و بعد از اتمام جابه‌جایی ساکنان سکونتگاه‌های غیر رسمی انجام می‌شود.

عبوری، مشهد را یکی دیگر از استان‌هایی برشمرد که میزان سکونتگاه‌های غیررسمی در آن بسیار زیاد است و افزود: در مشهد یک میلیون و 200 هزار نفر در سکونتگاه‌های غیررسمی ساکن هستند و برای رفع این معضل در اسفند سال گذشته و در آخرین مصوبه هیات وزیران 138 پروژه بازآفرینی شهری با اعتبار چهار هزار میلیارد تومان در مشهد تعریف شد.

دبیر ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار در خصوص پروژه خیابان تختی در منطقه 12 تهران که امروز افتتاح شد نیز گفت: در این پروژه که از سال 1398 کلید خورد، 50 پلاک ریزدانه به متراژ 2 هزار و 737 متر مربع، تجمیع و تبدیل به 137 واحد مسکونی شده است که اقدام مشترک بین توسعه‌گر، شهرداری تهران و شرکت بازآفرینی شهری ایران بود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها