معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد؛

ساخت مسکن رایگان برای حاشیه نشینان چابهار

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری از ساخت رایگان هزار واحد مسکونی برای حاشیه نشینان چابهار خبر داد.

ساخت مسکن رایگان برای حاشیه نشینان چابهار
کد خبر: 504038
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۱ ۱۵:۲۲:۰۹

اعتمادآنلاین| مهدی عبوری در آئین افتتاح پروژه‌های ملی وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه 145 هزار واحد مسکونی از سوی شرکت بازآفرینی شهری در دو وضعیت ساخت در اراضی و همچنین نوسازی بافت فرسوده احداث شده است، گفت: صد هزار واحد از این تعداد در اراضی متعلق به شرکت بازآفرینی شهری ساخته شد.

به گزارش مهر، وی به دیگر پروژه ساخت و ساز مسکونی در اراضی متعلق به شرکت بازآفرینی شهری اشاره و تصریح کرد: در زمین 3.5 میلیون مترمربعی این شرکت، سال جاری بزرگترین پروژه ساخت مسکن با 12 هزار واحد در شهر بندرعباس آغاز شد که هم اکنون در دست ساخت است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به معرفی 40 هزار واحد فرسوده به بانک‌های عامل برای دریافت تسهیلات نوسازی بافت فرسوده، اظهار داشت: سال گذشته 11 هزار واحد ذیل طرح اقدام ملی مسکن افتتاح شد که شش هزار واحد آن به پروژه‌های بافت فرسوده اختصاص داشت. امروز نیز در 179 شهر، 11 هزار واحد فرسوده نوسازی شده، افتتاح می‌شود.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری درباره تسهیلات نوسازی بافت فرسوده، تأکید کرد: در هیئت دولت در اردیبهشت ماه امسال سقف تسهیلات تبصره‌ای 2.5 برابر شد و در حال حاضر در کلان شهرها توسعه گران بافت‌های ناکارآمد شهری برای هر واحد فرسوده 300 میلیون تومان تسهیلات دریافت می‌کنند.

عبوری خاطرنشان کرد: از دیگر خدمات نوسازی بافت فرسوده به متقاضیان رایگان بودن 50 تا 100 درصد هزینه صدور پروانه ساخت در شهرهای مختلف است که در تهران متقاضیان از صد درصد هزینه پروانه ساخت معاف هستند. همچنین 50 درصد هزینه‌های طراحی، نظارت و اجرا از سوی نظام مهندسی تخفیف داده شده است.

وی درباره اعطای تسهیلات ودیعه مسکن برای جابجایی متقاضیان نوسازی بافت فرسوده در دوره ساخت و ساز گفت: در تهران و کلان شهرها 60 و در سایر شهرها 45 میلیون تومان با سود صفر درصد به متقاضیان این تسهیلات پرداخت می‌شود.

به گفته مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری، امروز در یکی از محلات تهران 50 پلاک ریزدانه با متراژ دو هزار و 733 متر مربع تجمیع و به 137 واحد مسکونی تبدیل شده و ساخت آن از سال 1397 آغاز شده بود.

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره اقدامات بازآفرینی شهری در حوزه حاشیه نشینی، گفت: در کنار اقدامات اجتماعی، اقدامات کالبدی نیز در دستور کار است که برای نخستین بار پس از انقلاب هزار واحد مسکونی رایگان برای سکونت حاشیه‌نشینان و زاغه‌نشینان شهر چابهار در حال احداث است که تا پایان امسال تکمیل و به حاشیه‌نشینان این شهر تحویل می‌شود.

وی افزود: در محله منبع آب اهواز 811 واحد در حال تخریب داریم که حاشیه‌نشینان در آن ساکن هستند. از این رو بیش از هزار واحد در حال ساخت برای حاشیه‌نشینان در محله سپیدار اهواز در دست ساخت داریم.

عبوری تأکید کرد: یک میلیون و 300 هزار حاشیه نشین در مشهد زندگی می‌کنند که برای ارتقای سطح زندگی آنها 138 پروژه نوسازی محله در سکونت گاه‌های رسمی مشهد با اعتبار هزار و 600 میلیارد تومان تصویب و اجرایی شده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها