درخواست بایدن از دادگاه برای توقف شکایت از یک شبکه اجتماعی چین

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا از دادگاه خواست از شکایت دونالد ترامپ رئیس جمهوری پیشین این کشور از شبکه اجتماعی چینی موسوم به تیک تاک و شرکت مادر آن بایت دانس صرف نظر کند.

درخواست بایدن از دادگاه برای توقف شکایت از یک شبکه اجتماعی چین
کد خبر: 504226
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۲ ۱۰:۳۲:۰۲

اعتمادآنلاین| دولت بایدن روز دوشنبه از دادگاه های استیناف فدرال خواست چالش های حقوقی وزارت دادگستری آمریکا علیه احکام دادگاه ها را که به اقدامات دولت ترامپ برای جلوگیری از دانلود کردن اپلیکشین چینی تیک تاک مربوط می شود نادیده بگیرد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز ، بایدن ماه گذشته مجموعه از دستورات اجرایی دولت ترامپ را که خواستار ممنوعیت دانلود اپلیکیشن های وی چت، تیک تاک و دیگر اپلیکیشن ها بود منع کرد و دستور بازنگری در این زمینه را داد.

وزارت بازرگانی آمریکا در 22 ژوئن (اول تیر) رسما فهرست معاملات منع شده با شرکت تیک تاک متعلق به شرکت فناوری بایت دانس و تنسنت تحت مالکیت وی چت را لغو کرد. این ممنوعیت ها سپتامبر گذشته و به منظور جلوگیری از دانلود این اپلیکیشن ها وضع شده بود.

خبرگزاری اسپوتنیک نیز در همین زمینه نوشت: درخواست تجدید نظر از دادگاه، نخست در 24 سپتامبر 2020 توسط دولت ترامپ مطرح شد. این اقدام پس از آن صورت گرفت که دادگاه مانع تلاش های رئیس جمهوری سابق آمریکا برای استفاده از دادگاه ها برای غیرقانونی کردن استفاده از تیک تاک و بایت دانس در آمریکا شد.

بایدن در اوایل ماه ژوئن در سطح دولت دستور اجرایی ترامپ در ممنوعیت استفاده از تیک تاک را لغو کرد.

در حالی که بایدن بیشتر دستورات اجرایی ترامپ درباره مهاجرت، تغییرات آب و هوایی و دیگر موضوعات را لغو کرده است ولی فعلا تصمیمی درباره تعرفه های اعمال شده از سوی دولت ترامپ علیه چین اتخاذ نکرده است و این اقدام او نشان می دهد که شاید قصد دارد از این تعرفه ها علیه پکن استفاده کند تا موافقت این کشور را با خواسته های واشنگتن در توافقات تجاری و سایر مسائل جلب کند.

رادیو بین المللی چین روز پنجشنبه گزارش کرد بایدن به وزارت بازرگانی آمریکا دستور داده است به جای این منع، مطابق مقررات، اپلیکیشن های کاربردی «رقبای خارجی» را ارزیابی کرده و با توجه به نتایج و وضعیت واقعی آنها اقدام کند.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری وقت آمریکا سال 2020 میلادی به بهانه اینکه تیک تاک و ویچت می توانند تهدیدی علیه امنیت ملی کشور باشند، استفاده از این دو اپلیکشن چینی را در آمریکا ممنوع کرد.

این دستور ترامپ موجب حذف نسخه های دانلود و ارتقاء این دو نرم افزار کاربردی از فروشگاه های آنلاین اپلیکیشن شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها