کد خبر: 504234
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۲ ۱۰:۴۶:۴۲
| |

رئیس پارلمان لبنان:

تلاش برای سقوط کشور با تعطیلی نهادهای آن، خیانت است

رئیس مجلس نمایندگان لبنان با اشاره به اینکه لبنان در زمان یورش اسرائیل به خاک این کشور نیز پرچم سفید را بالا نبرد، تأکید کرد که لبنان در شرایط کنونی گزینه‌ای جز موفقیت ندارد.

تلاش برای سقوط کشور با تعطیلی نهادهای آن، خیانت است
کد خبر: 504234
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۲ ۱۰:۴۶:۴۲

اعتمادآنلاین| «نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان در سخنانی به مناسبت سالروز آغاز جنگ 2006 رژیم صهیونیستی علیه لبنان تأکید کرد که این رژیم به دنبال فرصتی برای سیطره بر لبنان و ثروت آن است.

به گزارش فارس، بری گفت: «12 جولای 2006 آزمونی برای همه لبنانی‌ها برای نشان دادن وابستگی ملی، انسجام و وحدت و نیز آزمونی برای اراده آن‌ها در پایداری و مقاومت بود».

وی افزود: «وطنی که در جریان تجاوزات اسرائیل مقاومت کرد و سقوط نکرد و پرچم سفید را بالا نبرد و هزاران نفر از فرزندانش شهید شدند و به پیروزی رسیدند، امروز نیز همان وطن با تمام فرزندانش، نخبگان و نیروهای سیاسی و حزبی در برابر آزمون وابستگی به وطن، وحدت، پایداری و مقاومت قرار دارد، آیا ما پیروز می‌شویم؟ بله باید پیروز شویم».

بری تصریح کرد: هیچ گزینه‌ای جز موفقیت نداریم در غیر اینصورت برخی‌ها خواسته یا ناخواسته سقوط لبنان را به عنوان یک پیروزی مجانی تقدیم دشمن اسرائیلی می‌کنند؛ دشمنی که به طور علنی یا پنهانی در کمین فرصتی برای سیطره بر لبنان و ثروت آن است و این بار نیز از دروازه اختلاف‌افکنی بین این وزیر و آن وزیر وارد شده است.

بنابر گزارش خبرگزاری ملی لبنان «NNA»، نبیه بری همچنین تأکید کرد هر گونه اقدام برای سقوط لبنان با استفاده از تعطیلی نهادها و ایجاد خلأ [سیاسی] در آن، به بازی گرفتن امور سیاسی و قانون اساسی و نیز قربانی کردن کشور برای کینه‌وزی‌های شخصی، اقدامی در حد خیانت علیه لبنان و لبنانی‌هاست.

وی همچنین انفجار بندر بیروت را یک جنایت ملی توصیف کرد و بر ضرورت روشن شدن حقایق کامل آن تأکید کرد و گفت که کوتاه‌ترین راه برای رسیدن به حقیقت اجرای قانون است و هیچ مصونیتی برای هیچ یک از عاملان این جنایت در هر جایگاهی که باشد، وجود ندارد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها