سازمان بهداشت جهانی:

کره شمالی مورد ابتلا به کرونا گزارش نکرده است

سازمان بهداشت جهانی در ضمن شیوع جهانی یک سویه مسری تر کروناویروس موسوم به سویه دلتا امروز (سه شنبه) اعلام کرد که کره شمالی بر روی حدود 35 هزار نفر از مردمش تست کروناویروس انجام داده اما تاکنون موردی از ابتلا پیدا نکرده است.

کره شمالی مورد ابتلا به کرونا گزارش نکرده است
کد خبر: 504278
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۲ ۱۱:۴۵:۳۰

اعتمادآنلاین| بر اساس گزارش هفتگی سازمان بهداشت جهانی درباره کووید 19 ، در بازه زمانی 25 ژوئن تا اول ژوئیه، 718 نفر از مردم کره شمالی آزمایش مربوط به ابتلا به این ویروس را دادند. به این ترتیب مجموع تعداد شهروندان این کشور که تست کروناویروس را داده‌اند به 32 هزار و 512 تن رسید اما در هیچ یک از آنها مورد ابتلا یافت نشد.


به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری یونهاپ، این گزارش تصریح کرد، از میان 718 شهروند این کشور که جدیدا تست کروناویروس دادند 127 تن علائمی را داشتند که بعداً مشخص شد علایم بیماری شبه آنفولانزا یا بیماری تنفسی حاد است.


کره شمالی ادعا کرده که یک کشور عاری از کروناویروس است اما در عین حال تدابیر نسبتاً سفت و سخت و سریعی را علیه همه گیری بیماری همچون اعمال کنترل های سفت و سخت مرزی از اوایل سال گذشته میلادی اعمال کرده است .


انتظار می رود که کره شمالی حدود دو میلیون دوز واکسن کروناویروس را از طریق برنامه توزیع جهانی این واکسن دریافت کند اما تاکنون این واکسن‌ها تحویل این کشور نشده‌اند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها