آیت‌الله مجتهدشبستری، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام:

شورای نگهبان است که عینی شدن مردم‌سالاری را محقق می‌کند / حراست از جایگاه شورای نگهبان مصداق حمایت از مردم سالاری دینی است

یک عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: مردم سالاری دینی بهترین مدل برای حکمرانی صحیح است و این شورای نگهبان است که عینی شدن مردم سالاری را محقق می کند.

شورای نگهبان است که عینی شدن مردم‌سالاری را محقق می‌کند / حراست از جایگاه شورای نگهبان مصداق حمایت از مردم سالاری دینی است
کد خبر: 504403
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۲ ۱۵:۰۵:۰۱

اعتمادآنلاین| عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: مردم سالاری دینی بهترین مدل حکمرانی صحیح است و این شورای نگهبان است که عینی شدن مردم سالاری را محقق می کند.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله محسن مجتهد شبستری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت‌وگویی با اشاره به سالروز تاسیس شورای نگهبان در 26 تیرماه گفت: شورای نگهبان نهادی قانونی و شرعی در نظام جمهوری اسلامی است که پاسدار جمهوریت و اسلامیت نظام جمهوری اسلامی است.

وی با بیان اینکه شورای نگهبان به مصوبات مجلس شورای اسلامی وجاهت شرعی می دهد، گفت: طبیعی است که شورای نگهبان وظیفه دارد مصوبات مجلس شورای اسلامی و عدم مغایرت آن با شرع مقدس و قانون اساسی را بررسی و اعلام کند.

مجتهد شبستری تصریح کرد: مردم سالاری دینی بهترین مدل برای حکمرانی صحیح است و این شورای نگهبان است که عینی شدن مردم سالاری را محقق می کند.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: شورای نگهبان با نظارت موثر خود از حقوق متقابل مردم و حکومت حراست می کند و برخی برای مقابله با حقوق مردم و نقش آنان در حکمرانی، نظارت شورای نگهبان را زیر سوال می برند.

مجتهد شبستری در پایان گفت: شورای نگهبان از منظر حقوقی پاسدار قانون اساسی و از بعد شرعی، مسئول حفاظت و حراست از تحقق دین در جامعه اسلامی است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها