کد خبر: 504460
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۳ ۰۷:۴۳:۲۳
| |

سلمان اسحاقی:

دولت سیزدهم از واکسن تولید داخل حمایت کند

یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که دولت سیزدهم حمایت ویژه‌ای از واکسن کرونا تولید داخل انجام دهد تا زودتر به نتیجه برسیم.

دولت سیزدهم از واکسن تولید داخل حمایت کند
کد خبر: 504460
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۳ ۰۷:۴۳:۲۳

اعتمادآنلاین| سلمان اسحاقی اظهار کرد: نباید تصور شود که با واکسیناسیون دیگر افراد به کرونا مبتلا نمی شوند، بلکه تنها خطر کرونا کاهش می یابد. در حال حاضر اقداماتی برای تولید واکسن و تامین آن از خارج از کشور صورت گرفته، انتظار می رود دولت جدید برای حمایت از تولید داخل اعتبارات بسیاری در نظر گیرد تا بتوان به نتیجه زودتری رسید.

به گزارش ایسنا، نماینده مردم قائنات افزود: ما در واردات واکسن به مشکل برخوردیم. حال اینکه دولت فعلی می تواند به جای آنکه اینقدر اعتبار برای خرید واکسن از کشورهای خارجی در نظر گیرد از واکسن تولید داخل حمایت کند.

مقام معظم رهبری به واکسن داخلی اعتماد کردند که اعتماد ایشان بستر کارشناسی داشت بدان معنا که رهبر انقلاب با ایمان و باور به نظرات کارشناسی از واکسن تولید داخل استفاده کردند که این اعتماد مورد توجه مردم است.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تاکید کرد: باید با فراهم کردن بسترهای لازم برای دو شرکت واکسن سازی برکت و پاستور اعتبارات لازم به آنها داده شده تا بتوان واکسن تولید داخل را تهیه کنند. البته شاید نتوان پوشش واکسن را بطور کلی از تولید داخل تامین کرد، لذا می توان از کشورهای خارجی کمک گرفت منوط به همان چهارچوبی که رهبری تعریف کردند.

در این راه باید به سمت شرکت های خصوصی رفت و با تهاتر با بخش خصوصی شرایط را برای تامین نیاز واکسن داخل فراهم نمود.

اسحاقی توضیح داد: نباید همه موارد تامین اعتبار واکسن بر عهده وزارت بهداشت باشد بلکه نیاز است که همه وزارتخانه ها از محل اعتباراتشان کمک کنند.

منظور آن بخش از اعتباراتی است که مردم از آن ذینفع نیستند. نمونه آن را می توان در اعتبارات برای برگزاری مراسم هایی همچون بزرگداشت ها، گرامیداشت ها و تشریفات وزارتخانه ها دید که حذف آن باعث ضرر مردم نمی شود.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در جمع بندی اظهار کرد: دولت جدید به جای آنکه تمام انرژی اش را برای تامین واکسن از شرکت های خارجی بگذارد به دنبال تامین واکسن تولید داخل باشد. همچنین آن بخش از اعتبارات وزارتخانه‌ها که مردم از آن نفعی نمی برند، شناسایی شده تا صرف تامین واکسن شود. خیرین هم به میدان آمده و کمک کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها