کد خبر: 504534
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۴ ۱۱:۰۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

عامل حملات نروژ برای خاطراتش نرخ گذاشت

آندرس برینگ بریویک عامل جنایت نروژ که 77 قربانی داشت، در صدد فروش خاطرات خود به قیمت هفت میلیون پوند است.

عامل حملات نروژ برای خاطراتش نرخ گذاشت
کد خبر: 504534
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۴ ۱۱:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| آندرس برینگ بریویک عامل جنایت نروژ که 77 قربانی داشت در صدد فروش خاطرات خود به قیمت هفت میلیون پوند است.

به گزارش اعتمادآنلاین، به نقل از روزنامه بریتانیایی سان، بریویک 42ساله بیش از 20 نامه به تهیه‌کنندگان مختلف سینما ارسال کرده و از آنها خواسته است تا در ازای پرداخت پول داستان زندگی او را به فیلم تبدیل کنند.

منابع این رسانه بریتانیایی اعلام کردند: این قاتل از این طریق به دنبال کسب شهرت و پول و حتی آزادی است، و این یک اهانت به خانواده قربانیان محسوب می‌شود.

این قاتل که حدود یک دهه است در زندان به سر می‌برد از شرایط بسیار راحت زندان‌های نروژ کمال استفاده را می‌کند و زندگی نسبتاً راحتی را پشت سر می‌گذارد. او از دفتر کار، سالن ورزش، آشپزخانه، تلویزیون و بازی‌های رایانه‌ای هم بهره‌مند است و همان‌جا هم خاطرات زندگی خود را به رشته تحریر درآورده است.

گفتنی است آندرس برینگ بریویک در 22 جولای 2011 ابتدا یک خودرو بمب‌گذاری‌شده را در نزدیکی ادارات اسلو منفجر کرد که منجر به کشته شدن هشت نفر شد و سپس به جزیره اوتایا محل برگزاری اردوی هواداران حزب کارگر نروژ رفت و در یک تیراندازی گسترده 69 تن از شرکت‌کنندگان را که اکثراً نوجوان بودند به قتل رساند. او عقاید خود را که ضد جامعه چندفرهنگی، ضد مسلمانان و گرایش به راست افراطی بود در یک بیانیه 1516 صفحه‌ای تحت نام مستعار اندرو برویک در روز انجام حمله منتشر کرد. مجموعاً در جریان این 2 حمله 77 نفر جان خود را از دست دادند.

این جنایتکار بعد از آن به 21 سال زندان انفرادی محکوم شد، با این حال اگر بعد از اتمام این مدت همچنان خطرناک تشخیص داده شود، دوره حبس او را طولانی‌تر می‌کنند. گفتنی است بریویک تا به امروز حاضر به عذرخواهی نشده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها