کد خبر: 504573
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۵ ۰۸:۰۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

چرا آمریکا زودتر از موعد مقرر از افغانستان خارج شد؟!

یک رسانه سعودی طی بررسی مساله خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان پرسید، چرا ارتش آمریکا 2 ماه زودتر از موعد مقرر از خاک عربستان خارج شده است؟

چرا آمریکا زودتر از موعد مقرر از افغانستان خارج شد؟!
کد خبر: 504573
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۵ ۰۸:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| یک رسانه سعودی طی بررسی مساله خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان پرسید، چرا ارتش آمریکا 2 ماه زودتر از موعد مقرر از خاک عربستان خارج شده است؟

به گزارش اعتمادآنلاین، روزنامه سعودی عکاظ در گزارشی نوشت: اگرچه دولت آمریکا از تکمیل عقب‌نشینی نیروهایش در افغانستان تا سپتامبر آینده سخن می‌گفت اما ناگهان رسانه‌های این کشور از جمله واشینگتن پست با اعلام خبر تکمیل عقب‌نشینی ارتش آمریکا از این کشور همه (از جمله سعودی‌ها) را غافلگیر کردند.

به نوشته این رسانه سعودی، وقتی ژنرال کنت مکنزی فرمانده سنتکام به کابل آمد و خبر داد که فقط 650 نظامی آمریکایی مامور حفاظت از سفارت این کشور در افغانستان باقی خواهند ماند، بسیاری از این خبر غافلگیر شدند.

مکنزی همچنین به خبرنگارانی که در این سفر او را همراهی می‌کردند نیز گفت، طالبان به هر شکل ممکن به دنبال ثبت پیروزی بر دولت مرکزی افغانستان است، اما تصور نمی‌کند طالبان بتواند کابل را فتح کند زیرا ساختار دفاعی این شهر پیچیده‌تر از آن دوره‌ای است که آنها حکومت می‌کردند.

مکنزی می‌گوید: این شهر 6 میلیون جمعیت دارد و شرایط دفاعی آن با دهه 90 که طالبان بر آن حکومت می‌کرد فرق کرده است.

از همین رو این ژنرال آمریکایی پیش‌بینی کرد که طالبان به دنبال خرده‌استراتژی‌های دیگری برای ثبت این پیروزی است و ترجیحاً هر نقطه‌ای را که به تصرف خود درآورد به پایگاهی برای ستیز با دولت مرکزی تبدیل خواهد کرد، حال آنکه به موازات آن مذاکرات خود را با مسئولان عالیرتبه دولت افغانستان نیز ادامه می‌دهد.

این روزنامه پاسخی به پرسشی که در ابتدا مطرح کرده بود نداد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها