کد خبر: 504576
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۳ ۱۰:۳۷:۵۱
| |

حامد علی‌محمد در یادداشتی نوشت:

دولت جدید، معاملات جدید

بازار سرمایه در روزهای اخیر به صورت سینوسی کار کرده در هنوز در پی تصمیمات هیجانی برخی سهامداران قرار دارد و در پی هر تصمیمی واکنش‌هایی از سوی سهامداران داشته است و هنوز هم بازار به ثبات ایده‌آل سال گذشته برنگشته است.

دولت جدید، معاملات جدید
کد خبر: 504576
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۳ ۱۰:۳۷:۵۱

اعتمادآنلاین| بازار سرمایه در روزهای اخیر به صورت سینوسی کار کرده در هنوز در پی تصمیمات هیجانی برخی سهامداران قرار دارد و در پی هر تصمیمی واکنش‌هایی از سوی سهامداران داشته است و هنوز هم بازار به ثبات ایده‌آل سال گذشته برنگشته است، البته در پی تصمیم جدید بانک مرکزی برای نرخ بهره بین بانکی که به کمتر از هجده درصد رسیده است، امید را بر این داشت که بسیاری از سرمایه‌ها به سمت بازار بورس و برخی صندوق‌های سرمایه‌گذاری کمتر ریسک‌پذیر و با درآمد ثابت سوق پیدا کنند، این مساله یکی از دلایل افزایش تقاضا برای خرید سهام داشته که باعث افزایش روند صعودی و مثبت شدن بازار بورس خواهد شد.

به گزطارش تعادل، خبرهای مثبت از سوی برخی سهام در پی ساخت واکسن کرونا باعث شده بسیاری به سمت این بروند تا سهام این شرکت را خریداری کنند تا در ریزش‌های اخیر سود مناسب و چنددرصدی از این بازار هنوز ترسناک داشته باشند.

سهامدارانی که از بازار سرمایه کوچ کردند و بین چندراهی سرمایه‌گذاری در بازارهای موازی سردرگم ماندند هنوز هم اعتماد به اینکه برگشت به بازار سرمایه داشته باشند را پیدا نکردند، در یک بی‌اعتمادی به بازار به سر می‌برند و باید دید این عملکرد و کنار کشیدن مردم از ورود دوباره به بازار سرمایه چه زمانی به پایان خواهد رسید و البته بسیاری گمانه‌زنی می‌کنند و شروع کار را به دولت جدید واگذار کردند.

امیدی در بین مردم به راه افتاده است که بعد از شروع به کار دولت جدید روند مثبتی در اقتصاد کشور رخ خواهد داد و در پی تغییرات ایجادشده در بخش مدیران کل کشور و علی‌الخصوص سازمان بورس و بازار سرمایه که گردش مالی بسیاری در طول سال دارد و هر روزه تعداد شرکت‌های موجود در کشور به این حوزه اضافه شده و تعداد بیشتری را در برمی‌گیرد، همین امر سبب می‌شود تا تعداد افراد حاضر در بازار سرمایه بسیار بالاتر رود و در روند معاملاتی شرکت کنند تا بتوانند سرمایه‌گذاری مطمئن را داشته باشند.

تلاطم در بازار سرمایه به آرامش نسبی رسیده و رشد معقولی را طی هفته‌ها و روزهای اخیر شاهد بودیم. در روزهای آینده و بعد از تقسیم سودهای سهام شرکت‌ها و همزمان شدن با دولت جدید و تصمیمات جدید باید دید که بازار سهام چه روندی به خود می‌گیرد و آیا مسیر حرکتی شاخص به صورت طبیعی خواهد بود یا خیر؟ در حال حاضر همه‌چیز به آینده و تصمیمات دولت سیزدهم بستگی دارد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها