کد خبر: 504600
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۳ ۱۱:۱۹:۳۹
| |

بلینکن، وزیر خارجه آمریکا:

روسیه اقدامی علیه هکرها در پیش نگیرد، ما ورود می‌کنیم

وزیر امور خارجه آمریکا تاکید کرد، ایالات متحده به وضوح برای روسیه مشخص کرده که چنانچه فکری به حال هکرهای مستقر در خاک این کشور نکند، ایالات متحده تدابیری اتخاذ خواهد کرد.

روسیه اقدامی علیه هکرها در پیش نگیرد، ما ورود می‌کنیم
کد خبر: 504600
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۳ ۱۱:۱۹:۳۹

اعتمادآنلاین| آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در نشست کمیسیون امنیت ملی در زمینه فناوری‌های نوظهور جهانی هوش مصنوعی (NSCAI) گفت: ما در تلاشیم تا متحدان و شرکای خود را در کنار هم قرار دهیم تا وقتی دیگران به فعالیت مخرب سایبری دست می‌زنند، به طور جمعی پاسخ دهند. این همان اتفاقی است که پس از نفوذ به سولارویندز رخ داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری تاس، به گفته این دیپلمات ارشد آمریکا، 22 کشور از نتیجه گیری واشنگتن درباره نقش روسیه در این حمله حمایت کردند. بلینکن گفت: و این حائز اهمیت است چون وقتی ما یک صدا صحبت کنیم، بهتر میتوانیم در شناسایی اقدامات نادرست آتی عمل کنیم.

پیام ما روشن است؛ کشورهایی که به مجرمان سایبری پناه میدهند مسوولیت دارند که اقدامی انجام دهند. اگر آنها این کار را نکنند، ما اقدام می‌کنیم.

مساله تهدیدات در فضای سایبری، در ماه های اخیر در ایالات متحده بسیار مهم شده است. اوایل مه، مهاجمانی از گروه دارک‌ساید سیستم‌های شرکت خط لوله آمریکایی موسوم به کلونیال پایپ‌لاین را هدف گرفتند. براساس گزارش سرویس های اطلاعاتی آمریکا، گروه دارک ساید احتمالا در اراضی روسیه یا شرق اروپا مستقر است اما به هیچ دولتی مرتبط نیست.

در سی و یکم مه، شبکه‌های شرکت صنایع غذایی جی بی اس در آمریکا هدف حمله قرار گرفت. براساس اعلام کاخ سفید، این شرکت معتقد است که یک سازمان سایبری مستقر در روسیه احتمالا عامل این حمله بوده است. در چهارم ژوئن، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه، ادعاهای مطرح شده علیه روسیه به عنوان عامل این حملات سایبری را مضحک و نامعقول توصیف کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها