کد خبر: 504607
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۳ ۱۱:۲۸:۰۰
| |

محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس‌جمهور:

واکسیناسیون باید با سرعت بیشتری انجام شود / علاوه بر ژاپن، یک و نیم میلیون دز واکسن از کشور دیگری وارد می‌شود

رئیس دفتر رئیس‌جمهوری گفت: طبق برنامه‌ریزی قبلی‌مان تقریباً به سرعت موارد واکسنی که خریداری شده در حال ارسال است، محموله دیگری نیز می‌رسد. همچنین 2.9 میلیون دز از ژاپن می‌آید. یک و نیم میلیون دیگر نیز از یک کشور دیگر واکسن وارد می‌شود. 

واکسیناسیون باید با سرعت بیشتری انجام شود / علاوه بر ژاپن، یک و نیم میلیون دز واکسن از کشور دیگری وارد می‌شود
کد خبر: 504607
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۳ ۱۱:۲۸:۰۰

اعتمادآنلاین| رئیس دفتر رئیس جمهور با اشاره به اولویت‌بندی واکسیناسیون در کشور تاکید کرد که این کار باید با سرعت بیشتری انجام شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، محمود واعظی رئیس دفتر رئیس‌جمهور پیش از ظهر امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در موضوع هدف‌گذاری برای واکسیناسیون کرونا، علاوه بر افراد بالای 60 سال و کسانی که بیماری‌های زمینه‌ای داشتند، آن‌هایی که کسب و کار و ارتباطات زیادی با مردم دارند هم اضافه شده‌اند.

واعظی درباره بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها گفت: ما نیاز سرعت‌بخشی بیشتری در بحث واکسیناسیون هستیم. خوشبختانه فردا صبح یک محموله دیگری از واکسن می‌رسد و حدود 3 میلیون دز آسترازنکا از ژاپن می‌آید. هفته‌ای یک و نیم میلیون دز واکسن از کشور دیگری وارد خواهد شد؛ البته کار‌های مربوط به واکسن‌های داخلی هم به خوبی پیش می‌رود.

وی افزود: من فکر می‌کنم اگر اتفاقی مثل 3 هفته قبل نیفتد، ما می‌توانیم با همان برنامه ریزی اقدامات خود را در زمینه واکسیناسیون انجام دهیم.

واعظی درباره مذاکرات وین گفت: آن چیزی که برای مردم مهم است، این است که برای رفع مشکلات مردم مذاکره کنیم تا هم تحریم‌ها برداشته شود و هم ملت ایران به حقوقی مورد نظر خود برسند.

رئیس دفتر رئیس جمهور افزود: مذاکراتی که در این دوره انجام شده، بسیار خوب بوده است و آنچه که مربوط به مسائل اقتصادی و تحریم‌ها بود، مورد توافق قرار گرفته است؛ البته این موارد وقتی عملیاتی می‌شود که هر دو طرف به تمام اهداف خود در مذاکرات دست پیدا کنند؛ یا همه این‌ها با هم انجام می‌شود یا هیچکدام انجام نخواهد شد.

واعظی ادامه داد: یکی دو مورد از توافقات مانده است که به نظر می‌رسد در ابتدای دولت آینده این اتفاق خواهد افتاد.

وی گفت: ما تا 13 مرداد تمام تلاشمان را می‌کنیم تا آنچه که دولت سیزدهم برای کار ابتدایی خود می‌خواهد شروع کند، فعالیتمان را در همان راستا انجام دهیم.

واعظی افزود: اگر بازهم دوره مدیریت دولت فعلی تمام شد، افرادی که دیگر مسئولیت نیستند باز هم تجربیاتشان را در اختیار دولت سیزدهم قرار می‌دهند. ما دولت سیزدهم را تکمیل دولت دوازدهم می‌دانیم و این دو دولت جدا نیستند، ما در ارتباط با انتقال اطلاعات، گزارش و قدرت دریغ نمی‌کنیم.

رئیس دفتر رئیس جمهور بیان کرد: دولت باید تمام تلاش خود را انجام دهد تا دولت بعدی دولت موفقی باشد.

وی درباره اظهار نظر‌های اخیر بورل مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا، گفت: آقای بورل مثل هر دیپلمات دیگری در دنیا، وقتی اظهار نظر می‌کند یک جنبه از صحبت‌هایش مربوط به سیاست داخلی و یک جنبه دیگر سیاست خارجی است؛ چیزی که از مواضع ایشان برای ما قابل قبول است، مربوط به رفتار و مکاتباتشان است؛ آقای بورل تمام تلاش خود را برای همکاری با ما کرده تا ارتباط ایران با اتحادیه اروپا بهتر شود.

واعظی افزود: طبیعی است که بین ما و بسیاری از کشور‌های اتحادیه اروپا اشتراک نظر نداشته باشیم، با کشور‌هایی هم که خیلی دوست هستیم اختلاف نظر داریم، اما بر روی اشتراکات همکاری و بر روی اختلافات مذاکره می‌کنیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها