کد خبر: 504609
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۳ ۱۱:۳۱:۰۱
| |

تکرار ماجرای صف‌های طولانی خرید مرغ در همدان

بحران تأمین مرغ، موضوعی به نظر حل نشدنی که هر از چند گاهی نقل محافل می‌شود. هنوز چند وقتی از پشت‌سر گذاشتن بحران مرغ در بازار نگذشته‌ که با چالش جدیدی مواجه شده‌ایم به‌طوریکه با وجود وعده‌های مسئولین در رابطه با حل مشکل تأمین نهاده مرغداران و افزایش قیمت مرغ به 24 هزار و 900 تومان هنوز این مشکل حل نشده است.

تکرار ماجرای صف‌های طولانی خرید مرغ در همدان
کد خبر: 504609
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۳ ۱۱:۳۱:۰۱

اعتمادآنلاین| در روزهای اخیر نبود مرغ، صف‌های طولانی، قیمت‌های خارج از نرخ مصوب( 35 هزار تومان) و شایعه کمبود مرغ نقل محافل شده و باز هم مردم همدان در گفت‌وگوهای خود موضوع مرغ را به‌عنوان یکی از مشکلات روز بازار مطرح می‌کنند.

به گزارش ایسنا، با توجه به اهمیت موضوع و قرار داشتن مرغ در سبد غذایی خانواده‌ها به‌عنوان یکی از منابع اصلی پروتئین بعد از گوشت قرمز، خبرنگار ایسنا را مجاب به پیگیری موضوع از مسئولین مربوطه کرد.

هرگونه فروش خارج از نرخ مصوب ممنوع!

رئیس نظارت و بازرسی سازمان صمت استان همدان هرگونه فروش مرغ خارج از نرخ مصوب را تخلف اعلام کرد و گفت: نرخ مصوب مرغ 24هزار و 900 تومان بوده و با توجه به اینکه تمام تولیدکنندگان مرغ، نهاده‌ها را با ارز4200 تومانی دریافت می‌کنند هرگونه افزایش قیمت مرغ توسط تولیدکنندگان و همچنین فروشندگان مرغ در بازار ممنوع است.

مرتضی بیدآبادی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به نظارت‌هایی که در شهر همدان صورت می‌گیرد، افزود: به‌طور متوسط روزانه 65 بازرسی در سرتاسر شهر صورت گرفته و به‌شدت با فروشندگان متخلف برخورد می‌شود.

کمبود مرغ نداریم!

رئیس اداره تنظیم بازار جهاد کشاورزی استان همدان از تولید مرغ به اندازه نیاز این استان خبر داد و گفت: کشتارها با توجه به نیازهای استان انجام شده و هیچ‌گونه کمبود مرغ در بازار وجود ندارد.

داریوش سرحدی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به میزان توزیع مرغ منجمد در بازارهمدان، تصریح کرد: روزانه به‌طور متوسط 120 تا 130 هزار تن مرغ به بازارهای استان ورود کرده و اگر زمانی کمبودی در تولید وجود داشته باشد، این کمبود با فروش مرغ منجمد جبران می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به توزیع نهاده‌های دولتی برای تولیدکنندگان مرغ، افزود: نهاده‌های دولتی که با ارز4200 تومانی تأمین می‌شود به‌طور مستقیم توسط وزارت جهاد کشاورزی در اختیار تولیدکنندگان مرغ قرار گرفته و از لحاظ تأمین نهاده‌ها هیچ‌گونه مشکل نداریم.

خروج مرغ از استان همدان

مدیر تعزیرات حکومتی همدان به خروج مرغ از استان همدان اشاره کرد و گفت: به علت اینکه در استان تهران مرغ با قیمت‌های بالاتری به فروش می‌رسد، سوداگران اقدام به خروج مرغ از استان همدان و فروش آن در بازار تهران می‌کنند.

داریوش جودکی در با اشاره به اقدامات انجام شده برای جلوگیری خروج مرغ از استان همدان ، تصریح کرد: با پلیس‌راه استان برای مانیتورینگ ماشین‌های حمل مرغ هماهنگ شده و از خروج مرغ توسط خودروهایی که اقدام به خارج کردن مرغ از استان کرده جلوگیری می‌کنند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه قط‌ه بندی مرغ بیش‌ازحد نیاز استان ممنوع است، افزود: نیاز روزانه استان به مرغ قطعه‌بندی شده به‌طور متوسط 7 تا 10 تن بوده و قطعه‌بندی بیش‌از این مقدار ممنوع است اما متأسفانه به‌دلیل اینکه قیمت مرغ قطعه‌بندی شده بیشتر از مرغ کامل است، سوداگران اقدام به قطعه‌بندی مرغ می‌کنند که از نظارت اتاق اصناف و دامپزشکی انتظار می‌رود بر قطعه‌بندی مرغ نظارت داشته باشند.

گفتنی است؛ با وجود پیگیری‌‍‌ و تماس‌های مکرر خبرنگار ایسنا درباره وضعیت بازار و نظارت بر توزیع مرغ از اتحادیه مرغ وماهی همدان متاسفانه رئیس این اتحادیه حاضر به پاسخگویی نبود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها