روح الله حمیدی مطلق، مربی حوزه کسب و کار‌های دانش بنیان:

برای مشکل فقر و دیگر مصائبی که مانع ازدواج هستند راه حلی نداریم / نظام بانکی ما فقر تولید می‌کند

یک مربی حوزه کسب و کار‌های دانش بنیان گفت: برای مشکل فقر و دیگر مصائبی که مانع ازدواج هستند راه حلی نداریم و مسئله این است که باید از نگاه سنتی عدول کنیم و با مقیاس دیگری به مشکلات و راهکار‌ها بنگریم.

برای مشکل فقر و دیگر مصائبی که مانع ازدواج هستند راه حلی نداریم / نظام بانکی ما فقر تولید می‌کند
کد خبر: 504783
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۴ ۰۸:۰۵:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌‌ روح الله حمیدی مطلق، مربی حوزه کسب و کار‌های دانش بنیان در خصوص اقدامات مجموعه توانمندسازی و تسهیلگری ازدواج آدم و حوا مجموعه جمعیت امام رضایی‌ها اظهار کرد: همان طور که در حوزه اقتصادی و تجارت، سامانه‌های جدید تشکیل شدند و قاعده را تغییر داده اند، در حوزه اجتماعی نیز این تغییرات رخ داده است؛ به طوری که ما شاهد یک دوره گزار در اقتصاد دنیا، اقتصاد کشور و مسائل اجتماعی در دنیا هستیم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، وی بیان کرد: تحول ارتباطات مهم‌ترین تحولی است که در جهان امروز شکل می‌گیرد و به تبع آن کار خیر هم تغییر می‌کند واگرچه خرید جهیزیه و پرداخت پول همچنان فعالیت‌هایی خیرخواهانه هستند، امّا دیگر کافی نیست و سوال این است که چه اقداماتی رقم شده است و چرا مشکلات باقی مانده اند؟

این مربی حوزه کسب و کار‌های دانش بنیان تصریح کرد: واقعیت این است که ما فرمولی برای حل مشکلات نداریم و ما برای مشکل فقر و دیگر مصائبی که مانع ازدواج هستند راه حلی نداریم و مسئله این است که باید از نگاه سنتی عدول کنیم و با مقیاس دیگری به مشکلات و راهکار‌ها بنگریم چرا که مقیاس‌های مشکلات فقر، طلاق، ترک تحصیل، شکست مالی و... بزرگ هستند، امّا راهکار‌های سنتی کوچک است و ما باید به فکر نوآوری و خلق راهکار‌های جدید باشیم.

حمیدی مطلق گفت: نظام بانکی ما فقر تولید می‌کند و نمی‌تواند به 50 درصد جامعه سرویس دهد، چه باید کرد؟ باید نگاه آینده نگر داشته باشیم و باید به حل مشکلات در آینده نگاه کنیم و باید به این فکر که مشکلات ما در سال 1410 چه خواهند بود برنامه ریزی کنیم.


وی ادامه داد: ما باید نگاه آینده نگر داشته باشیم و باید به حل مشکلات در آینده نگاه کنیم. به همین منظور، باید با این فکر که مشکلات ما در سال 1410 چه خواهند بود برنامه ریزی کنیم که مجموعه توانمندسازی ازدواج آدم و حوا برای این منظور تلاش‌هایی کرده است که از آن جمله می‌توان به استفاده خلاقانه از تکنولوژی و آموزش برای تسهیل ازدواج اشاره کرد.

این مربی حوزه کسب و کار‌های دانش بنیان افزود: پس از بررسی های بسیار در مجموعه آدم و حوا به این نتیجه رسیده ایم که تاثیرگذاری عمیق و کلان در حوزه خانواده به صورت تک بعدی اتفاق نخواهد افتاد و با توجه به معضلات کنونی جامعه باید مجموعه ای از خدمات به صورت صحیح و تحت اشراف کارشناسان خبره حوزه ازدواج و خانواده در کنار هم قرار گیرند تا به سمت نقطه مطلوب حرکت کنیم.

حمیدی مطلق بیان کرد: پایه و مبنای اولیه آدم و حوا, اصیل بودن این طرح بر مبنای اصول اسلامی و پایه دوم آن رعایت تمام نکات قانونی و علمی تحت اشراف اساتید بارز این حوزه بوده است؛ به طوری که وساطت ازدواج در مجموعه آدم و حوا به روش کاملاً سنتی بین خانواده‌ها انجام می‌شود و از الگوریتم های تطبیق یابی تحت نظرات اساتید مطرح حوزه خانواده صورت می‌گیرد.

وی اظهار کرد: فعالیت مجموعه آدم و حوا تنها در زمینه ازدواج دائم و تک همسری است و فعالیت آن در قالب آموزش، تسهیل گری برای ازدواج، توانمندسازی زوجین و مشاوره به صورت رایگان و با کمک خیرین رقم می خورد.

محمد رسولی، مدیر گروه شتاب دهنده هم نو و فعال حوزه نوآوری‌های اجتماعی اظهار کرد: ازدواج امروز در مقایسه با 20 سال پیش بزرگتر است و امروز ازدواج با مباحث متعددی مانند اعتماد، مشاوره، فضای فرهنگی و... همراه است و نیاز ما این است که به ازدواج از تمام ابعاد ممکن توجه کنیم.

وی بیان کرد: مسائل پیچیده اجتماعی نیاز به قهرمان هایی دارند که درک کاملی از مسائل و انگیزه گام برداشتن داشته باشند که ما مسائل مهمی را با تکنولوژی حل کردیم؛ به طوری که امروز, تکنولوژی می‌تواند به یک بحران اجتماعی به نام ازدواج کمک کند.

مدیر گروه شتاب دهنده هم نو و فعال حوزه نوآوری‌های اجتماعی تاکید کرد: نوآوری اجتماعی باید در هدف و فرآیند نوآورانه باشد و صرف کنشکری اجتماعی سنتی, کار خیر نیست و باید هر کاری کرد تا اقدامات به ثمر بنشینند و بدنبال این موضوع, ما سعی می‌کنیم تکنولوژی را به خدمت بگیریم و برای همین منظور با توجه به این که این تکنولوژی کودکی نابالغ است باید ارتقا پیدا کند.

حسین اصغری، مدیر مجموعه توانمند سازی آدم و حوا اظهار کرد: مجموعه آدم و حوا از 2 سال قبل به صورت غیررسمی و سال گذشته به صورت رسمی آغاز به کار کرد و در طول این مدت نیز مجموعاً 355 ازدواج از طریق معرفی و واسطه گری این مجموعه ثبت شده است.

وی بیان کرد: بسیاری از اعضا, بعد از ازدواجشان به ما اطلاع نمی‌دهند و اعضای مجموعه آدم و حوا در پیگیری‌های بعدی، بعد از تماس تلفنی با این افراد مشاهده می‌کنند که ده‌ها ازدواج از همین طریق به وقوع پیوسته که به مجموعه اعلام نشده است.

مدیر مجموعه توانمندسازی آدم و حوا با اشاره به تعداد ازدواج های حاصل از وساطت آدم و حوا تصریح کرد: شمار ازدواج‌های حاصل از وساطت مجموعه آدم و حوا قطعاً بیشتر است اما آمار رسمی و ثبت شده 355 مورد است و به طور کلی, برآورد حدودی ما این است که تا کنون در مجموع, حدود 500 ازدواج با کمک این مجموعه رقم خورده است.

اصغری گفت: آدم و حوا در 5 حوزه اصلی شامل خدمات هوشمند همسان گزینی، خدمات آموزشی، خدمات مشاوره ای، خدمات تسهیلگری و شبکه سازی، شروع به حرکت کرده و به لطف خداوند در هر بخش افتخارات بسیاری را کسب نموده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مجموعه آدم و حوا در کنار خدمات مذکور، بحث آموزش‌های پیش از ازدواج را به صورت رایگان به جوانان ارائه می‌دهد و در حال حاضر, 8 هزار فیلم آموزشی در اختیار مردم قرار گرفته است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها