فروشندگان گل و گیاه مجاز به فعالیت در ایام همه‌گیری کرونا شدند/ کاهش 30 تا 40 درصد تولید گل در برخی استان‌ها

رئیس اتحادیه فروشندگان گل و گیاه تهران از قرار گرفتن فروشندگان گل و گیاه در ردیف گروه شغلی یک و مجاز به فعالیت در همه‌گیری کرونا خبر داد و گفت: گزارش‌های گل‌فروشان حاکی از کاهش 30 تا 40 درصد تولید و عرضه گل در برخی استان‌ها است.

فروشندگان گل و گیاه مجاز به فعالیت در ایام همه‌گیری کرونا شدند/ کاهش 30 تا 40 درصد تولید گل در برخی استان‌ها
کد خبر: 504823
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۴ ۰۹:۲۹:۴۲

اعتمادآنلاین| اکبر شاهرخی با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا بازار گل را به شدت تحت تاثیر قرار داد، اظهار کرد: با شیوع ویروس کرونا فروش گل به ناگهان 70 تا 80 درصد کاهش یافت و رکود بی‌سابقه بر بازار حاکم شد.

به گزارش ایلنا، وی ادامه داد: کسادی بازار موجب شده برخی گلفروش‌ها و گلخانه‌داران اقدام به دور ریختن گل‌ها و بستن مغازه کنند که نتیجه آن زیان و ورشکستگی بود.

شاهرخی با تاکید بر اینکه در این شرایط تعطیلی‌های پی‌درپی اصناف با همه ‌گیری‌های کرونا شرایط را بدتر کرد، افزود: اتحادیه گل‌فروشان همراه با گلخانه‌داران تلاش‌های زیادی کردند تا با ارائه راهکار تولیدکنندگان گل باقی مانده را از شرایط سخت پیش آمده نجات دهند.

به گفته وی؛ تلاش‌ها و پیگیری‌های اتحادیه و تولیدکنندگان نتیجه داد و توانستند با همکاری اتاق اصناف تهران، صنف گلفروشان را در گروه شغلی یک ثبت کنند.

شاهرخی تصریح کرد: با دریافت موافقت ستاد ملی مبارزه کرونا صنف گل‌فروش‌ها در گروه یک شغلی قرار گرفته و تعطیلی اصناف شامل حال آن‌ها نمی‌شود.

وی تاکید کرد: ما از تمام اعضای صنف خواسته‌ایم پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را در نهایت دقت بکار گیرند، ضمن اینکه بازرسان اتحادیه به صورت مدام و بر عملکرد و نحوه فعالیت آنها جهت رعایت تمام موارد بهداشتی نظارت کامل خواهند داشت.

رئیس اتحادیه فروشندگان گل و گیاه تهران همچنین از کاهش 30 تا 40 درصد تولید گل در برخی استان‌ها خبر داد و افزود: این کاهش تولید علاوه بر تاثیر رکود بازار گل مربوط به بالا رفتن هزینه‌های تولید در گلخانه است.

شاهرخی گفت: در حال حاضر تنها گلخانه‌های در چرخه تولید باقی مانده‌اند که از توان مالی مناسب برخودار هستند و امکان رقابت دارند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها