کد خبر: 504871
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۴ ۱۱:۱۲:۰۰
| |

مقتدا صدر از حضور در انتخابات پارلمانی انصراف داد

«مقتدا صدر» رهبر «جریان صدر» و حامی فراکسیون «سائرون» در پارلمان عراق روز پنجشنبه انصراف خود را به طور رسمی از انتخابات زودهنگام پارلمانی در این کشور که 10 اکتبر آینده (18 مهرماه 1400) برگزار می‌شود، اعلام کرد.

مقتدا صدر از حضور در انتخابات پارلمانی انصراف داد
کد خبر: 504871
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۴ ۱۱:۱۲:۰۰

اعتمادآنلاین| صدر در نطقی تلویزیونی اعلام کرد که در انتخابات آینده شرکت نمی‌کند و از تمامی شرکت کنندگان در آن و دولت سلب اختیار می‌کند.


به گزارش ایرنا، وی این موضع را در واکنش به وجود آنچه فساد در کلیه بدنه نظام سیاسی کشور عنوان کرد، دانست و عامل این فساد را عوامل داخلی و خارجی برشمرد.


وی گفت که نمی‌خواهد با فاسدان یا جزئی از آنها باشد، زیرا آنها نه شرع و نه عرف و نه انصاف را در حق کشورش رعایت کرده و فقط دنبال پول، قدرت و سلاح هستند و من از آنها نیستم.


صدر در حالی که پشت سر خود را به پرچم‌های «سرایا السلام» شاخه نظامی جریان صدر و پرچم‌هایی به نام «امام مهدی» (عج) آرایش داده بود، افزود که به خاطر حفظ آنچه از کشور باقی مانده و عدم همراهی با فاسدان، از شرکت در انتخابات آینده پارلمانی خودداری می‌کند، زیرا احساس می‌کند، حفظ کشور مهمتر از انتخابات است.


وی به همه جریان‌های سیاسی موجود در قدرت هشدار داد که تحت پیگرد و بازخواست قرار خواهند گرفت، اما نگفت به چه صورت.


رهبر جریان صدر همچنین از مردم عراق خواست که از یاری کردن فاسدان، دنباله روها و طرفداران عادی سازی روابط (با رژیم صهیونیستی) خودداری کرده و کشور را به آنها نفروشند.


صدر نسبت به سرنوشتی مشابه سوریه و افغانستان و دیگری کشورهایی که به گفته او، قربانی سیاست‌های داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی هستند، در مورد عراق هشدار داد و گفت که عراق، کشور مقدسات و مهد تمدن است.


وی با بیان اینکه انصراف از انتخابات پارلمانی به معنی شانه خالی کردن از مسوولیت نیست، افزود که آنچه در عراق دارد اتفاق می‌افتد، یک طرح شیطانی و بین‌المللی برای به زانو در آوردن این کشور است تا عاشقان اصلاحات، قدرت را به دست نگیرند.


وی اضافه کرد که ما هرگز جزء در برابر خدا در برابر هیچ کس دیگری زانو نمی‌زنیم و به آنها می‌گوییم، همه پست‌ها و کرسی‌ها را ببرید و کشور را برای ما بگذارید.


پیش از این نیز برخی گروه‌های وابسته به «اعتراضات اکتبر 2019 » انصراف خود را از شرکت در انتخابات پارلمانی آینده عراق اعلام کرده بودند.


صدر به دنبال آتش سوزی اخیر در بیمارستان «الحسین» در «ناصریه» مرکز استان «ذی قار» که بیش از 100 کشته و یکصد زخمی برجای گذاشت، این موضع را اتخاذ کرده است.


مقتدا صدر در حالی که پیش از این عزم خود را برای تصدی پست نخست وزیری جزم کرده بود، با اعلام انصرافش، عملا جریان صدر و طرفدارانش را از شرکت در انتخابات آینده بازداشته است، امری که بر درصد مشارکت در انتخابات آینده اثر منفی خواهد گذاشت.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها