کارشناس داوری فوتبال:

انتخاب فغانی اقدام پیشگیرانه فدراسیون فوتبال بود

کارشناس داوری فوتبال کشورمان معتقد است فدراسیون فوتبال با انتخاب «علیرضا فغانی» به منظور قضاوت در شهرآورد 96 اقدام پیشگیرانه انجام داد و خود را از هر گونه شائبه و یا جانبداری مبرا کرد.

انتخاب فغانی اقدام پیشگیرانه فدراسیون فوتبال بود
کد خبر: 504872
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۴ ۱۱:۲۰:۲۷

اعتمادآنلاین| نوید مظفری با اشاره به اینکه قضاوت در شهرآورد تهران از دیرباز تا کنون محل مناقشه بوده است، از این رو باید بهترین ها برای آن برگزیده شوند به خبرنگار ورزشی ایرنا، ‌گفت: فغانی یکی از سرآمدترین داوران فوتبال ایران وجهان است و فدراسیون فوتبال برای قضاوت دراین دیدار مناسب ترین را انتخاب کرد.

به گزارش ایرنا، وی در پاسخ به این سوول که قضاوت فغانی چه تاثیری بر قضاوت داوران در لیگ خواهد داشت، افزود: بی شک او و کمک هایش از بهترین های داوران ایران هستند و قضاوت آنان می تواند نکات آموزشی بسیاری برای داوران داخل و خارج از کشور داشته باشد.

وی در پاسخ به این سوال که شهرآورد پایتخت ایران حساس ترین شهرآورد آسیا و پربیننده ترین بازی ایران است از این رو تعدادی از بازیکنان سعی می کنند بر تیم داوری تاثیر و آنان را تحت فشار قراردهند مظفری دراین خصوص نیز گفت: با توجه به اینکه فغانی و تیمش از بهترین ها هستند تصور اینکه بازیکنان در این دیدار بر این تیم تاثیر منفی گذاشته و آنان را تحت فشار قراردهند دور از ذهن است.

این کارشناس داوری اضافه کرد: به هرحال این تیم خود را برای هر اتفاقی آماده کرده و برای قضاوت خوب به میدان خواهد رفت.

«فرهاد مجیدی» از قضاوت های فغانی درشهرآوردها خاطره خوبی ندارد و به بعضی ازتصمیم های داوری معترض بود او حالا سرمربی استقلال است این کارشناس درباره این موضوع و اینکه می تواند دراین دیدار مشکل آفرین شود نیز اظهارداشت: دیدارهای گذشته تمام شده و ممکن است هر فردی غیر از مجیدی نیز نسبت به انتخاب فغانی برای این بازی جبهه گیری کند اما فدراسیون فوتبال و کمیته داوران استقلال کافی دارند و نباید به این دلیل و یا دلایل دیگر از گرفتن بهترین تصمیم منصرف شوند.

وی درباره سایر حساسیت های این دیدار نیز اضافه کرد: این دیدار درچارچوب رقابت های جام حذفی است و از آنجا که باید یک تیم برنده شود حساسیت درآن بالاتر است و این موضوع جذابیت های آن را افزایش خواهد داد.

مظفری درباره افسوس های تازه ترین شهرآورد نیز گفت: بیشترین افسوس دراین دیدار بازی در ورزشگاه خالی از تماشاگر است، حیف است این دیدار بدون حضور هواداران برگزار شود. فوتبال بدون تماشاگر روح اش زنده نیست.

نودو ششمین شهرآورد تهران ساعت 19:45 در ورزشگاه خالی ازتماشاگر آزادی برگزار می شود.35 خبرنگار وعکاس این دیدار را درشرایط کرونایی از نزدیک پوشش می دهند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها