16 هزار و 300 مگاوات نیروگاه در دست ساخت داریم/ حتی اگر یک لامپ خاموش شود در مقیاس بزرگ می‌تواند بیش از مصرف برق صنایع بزرگ باشد

وزیر نیرو با اشاره به نیروگاه‌های به بهره‌برداری رسیده، گفت: 16 هزار و 300 مگاوات هم نیروگاه در دست ساخت داریم که به دولت بعد منتقل می‌شود.

16 هزار و 300 مگاوات نیروگاه در دست ساخت داریم/ حتی اگر یک لامپ خاموش شود در مقیاس بزرگ می‌تواند بیش از مصرف برق صنایع بزرگ باشد
کد خبر: 504900
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۴ ۱۲:۵۸:۰۲

اعتمادآنلاین| رضا اردکانیان اظهار کرد: در حالی دولت دوازدهم را به پایان می‌رسانیم که علاوه بر 20 هزار مگاواتی که در دوران دولت‌های یازدهم و دوازدهم به بهره برداری رسیده، 16 هزار و 300 مگاوات هم نیروگاه در دست ساخت داریم که به دولت بعد منتقل می شود. از دولت دهم هم کم‌تر از 5 هزار مگاوات به دولت یازدهم منتقل شد.

به‌گزارش ایلنا، وی اضافه کرد: شرایط امروز برق هم اینگونه است که ما خاموشی نداریم و امیدواریم با همراهی مردم در روزهای اخیر و بالاخص همکاران ما در رسانه‌ها، مردم عزیز ما از انجام کمک‌های کوچک دریغ نکنند. حتی اگر یک لامپ در یک واحد مسکونی خاموش شود در مقیاس 32 میلیون مشترک خانگی می‌تواند بیش از مصرف برق صنایع بزرگ باشد.

وزیر نیرو خاطرنشان کرد: از دیشب موفق شدیم خوشبختانه با همکاری نزدیک وزارت صمت در شیفت آخر شب میزانی که مقدور است را از همکاری صنایع بزرگ کم بکنیم. یعنی 700 مگاوات از آن 2800 مگاوات همکاری صنایع کاهش بدهیم. تا آنها نیز بتوانند تولیدات خود را افزایش دهند.

فرمانده مدیریت تامین برق کشور با بیان اینکه امیدوار هستم مضیقه بیشتری برای مردم عزیز در بخش خانگی فراهم نشود، گفت: امیدواری من این است با کاهش دما و افزایش سطح همکاری مردم ما این دوره را با کمترین آسیب‌ها پشت سر بگذاریم. اطمینان می‌دهم خدمت‌گزاران مردم در صنعت برق انصافا شبانه روز فعالیت می‌کنند. همه تلاش می‌کنند با دقت و با اتکا به تخصصشان در کوتاه‌ترین زمان ممکن مشکلات را حل کنند.

وی ادامه داد: نیروگاه‌های که این روزها فعالیت می‌کردند مجاز به کار کردن بودند و عمدتا این نیروگاه‌ها سوخت گاز دارند. بحمدالله در این شرایط مشکل سوخت نداریم و یکی از پاک‌ترین سوخت‌ها سوخت گاز است. ما کشوری هستیم که شاید در رده چهارم باشیم که بیش‌ترین استفاده از سوخت گاز را داریم.

وزیر نیرو یادآور شد: زمستان گذشته برای تامین گاز نیروگاه‌ها مشکلاتی ایجاد شد و برای اینکه خاموشی نداشته باشیم منجر شد برای تولید برق و جبران کمبود سوخت نیروگاه ها بیشتر از نیروگاه‌های برق‌آبی استفاده کنیم، اما بعد از آن توانستیم سطح استفاده از ذخیره آب سدها را به حد اندازه‌گیری و برنامه‌ریزی شده بازگردانیم.

وزیر نیرو در عین حال عنوان کرد: برای من این چهار سال، چهار سال فراموش نشدنی بود. در سال 96 و 97 و در سال 99- 1400دو تا از خشک ترین سالهای آبی 50 سال اخیر را پشست سر گذاشتیم در سال دوم و سوم دو تا از ترسال ترین سال‌ها را پشت سرگذاشتیم. این موضوع تجربه گران‌قدری برای دست اندرکاران حوزه آب و برق است. مدیریت در شرایط حدی یعنی مدیریتی که خیلی پیش بینی‌های متعارف نمی‌تواند کمکی کند. امیدوار هستیم سمت و سوی این تفاوت واقعیت با پیش بینی‌ها به نفع بهره برداری مردم عزیز از این نعمت باشد و ما ایام بهتری را برای مدیریت آب و برق پشت سربگذاریم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها