در واکنش به انصراف مقتدی صدر:

کمیساریای انتخابات عراق: باب انصراف از انتخابات بسته شده است

سخنگوی کمیساریای عالی انتخابات عراق در واکنش به انصراف رهبر جریان صدر و نامزدهای این جریان از انتخابات آتی گفت که باب انصراف از این انتخابات بسته شده است.

کمیساریای انتخابات عراق: باب انصراف از انتخابات بسته شده است
کد خبر: 504932
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۴ ۱۴:۱۹:۰۵

اعتمادآنلاین| «جمانه الغلای» سخنگوی کمیساریای عالی انتخابات عراق، امروز (پنج‌شنبه - 15 ژوئیه) در پی اعلام انصراف «مقتدی الصدر» رهبر جریان صدر از مشارکت در انتخابات فرارو و سپس اعلام انصراف کلیه نامزدهای وابسته به این جریان در انتخابات آتی، تاکید کرد که کمیساریا رسما هیچ درخواست رسمی برای انصراف از انتخابات از سوی نامزدها دریافت نکرده است.

به گزارش فارس، وی در گفت‌وگو با پایگاه خبری «ناس»، تصریح کرد: درباره انصراف‌ از انتخابات، شورای کمیساریای عالی انتخابات پیشتر تصمیم گرفته و درخواست‌های انصراف از انتخابات را از تاریخ 15 تا 20 ژوئن دریافت کرده و پذیرفته است. باب پذیرش انصراف از انتخابات در روز 20 ژوئن بسته شد که آخرین موعد ارائه چنین درخواستی بود.

الغلای افزود: «کمیساریای انتخابات، نامزدها را تایید کرده است و با قرعه‌کشی شماره نامزدها نیز تعیین شد و اکنون در مرحله طراحی برگه‌های رأی‌گیری است. ما هیچ درخواستی برای انصراف از انتخابات از سوی نامزدها را دریافت نکردیم. اگر درخواستهای انصراف به کمیساریا ارائه شود، اولین و آخرین تصمیم و تصمیم نهایی بر عهده شورای کمیساریا است».

سخنگوی کمیساریای عالی انتخابات در گفت‌وگو با «بغداد الیوم» نیز با تکرار این اظهارات تاکید کرد که با پایان یافتن مهلت اعلام انصراف از انتخابات، دیگر امکان اعلام انصراف از انتخابات نیست با این وجود، تصمیم نهایی درباره این موضوع، منوط به تصمیم شورای کمیساریای انتخابات است.

رهبر جریان صدر امروز در سخنرانی کوتاه تلویزیونی خود اعلام کرد که در انتخابات فرارو شرکت نمی‌کند و از هر کس که در دولت فعلی عراق یا دولت آینده مدعی وابستگی به وی شود، اعلام برائت می‌کند.

او افزود که از مسئولیت فرار نمی‌کند اما آن‌چه در عراق رخ می‌دهد «یک نقشه‌‌ شیطانی بین‌المللی برای آتش زدن عراق و ملت آن و به ذلت کشیدن آن از بیم به قدرت رسیدن عاشقان اصلاح است که به عشق میهن با فساد مبارزه می‌کنند».

پس از این، «حسن الکعبی» نائب اول رئیس پارلمان عراق نیز با انتشار بیانیه‌ای کوتاه با اشاره به تبعیتش از مقتدی الصدر اعلام کرد که از نامزدی در انتخابات فرارو انصراف می‌دهد.

سایر اعضای فراکسیون پارلمانی سائرون نیز یک به یک در حال اعلام انصراف از نامزدی برای انتخابات آتی هستند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها