آیت‌الله حسینی بوشهری، رئیس جامعه مدرسین:

برخورد سلبی خط آخر «حراست دانشگاه‌ها» باشد

رئیس جامعه مدرسین گفت: الزما از حراست انتظار برخورد سلبی وجود ندارد، زیرا این خط آخر است و اگر نقش هدایتی درست و دقیق اجرا شود، گاهی اصلاً به برخورد نیاز نخواهد شد.

برخورد سلبی خط آخر «حراست دانشگاه‌ها» باشد
کد خبر: 504971
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۵ ۰۷:۲۳:۰۰

اعتمادآنلاین| رئیس جامعه مدرسین با اشاره به نقش «ارشادی» حراست دانشگاه‌ها اظهار کرد: الزما از حراست انتظار برخورد سلبی وجود ندارد، زیرا این خط آخر است و اگر نقش هدایتی درست و دقیق اجرا شود، گاهی اصلاً به برخورد نیاز نخواهد شد.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله حسینی بوشهری در دیدار با مسئول حراست دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: توسعه علمی جزء افتخارات و برگ برنده‌های یک کشور است. علم یک اعتبار ذاتی دارد و مرزی برای آن وجود ندارد. بنابراین حرمت عالم باید حفظ شود.

عضو هیات‌رئیسه مجلس خبرگان، تشکیل دانشگاه آزاد اسلامی را کمکی برای گسترش دانش در کشور دانست و گفت: در اینجا یک پسوند اسلامی وجود دارد که یعنی ما با جهت‌گیری اسلامی این دانشگاه را راه‌اندازی کردیم و به‌ عبارت‌ دیگر اینجا باید صبغه اسلامی داشته باشد.

رئیس جامعه مدرسین ادامه داد: وظایف شما به‌ عنوان حراست محدود و دارای مرزبندی است ولی این مرز را باید به‌خوبی پاسداری کنید و مطمئن باشید که در بخش‌های دیگر هم تأثیرگذار خواهد بود.

وی با تاکید بر رعایت حق‌الناس یادآور شد: سعی کنید حق کسی بی‌جهت ضایع نشود. روی هر گزارشی که به شما داده می‌شود تحقیق کنید و به یکی - دو گزارش اکتفا نکنید؛ چراکه آبروی هر فردی دارای اهمیت است.

حسینی بوشهری اداره بهتر کشور را در گرو خروجی‌های مراکز علمی دانست و تاکید کرد: اگر نمایندگان مجلس، وزرا و مجموع مسئولان کشور را نگاه کنید خواهید دید که اکثر آنها از فارغ‌التحصیلان کشور خودمان هستند و کشور دست این‌ها سپرده‌ شده است؛ خوب عمل کنند یا بد.

وی مسئولیت تربیت‌یافتگان در نظام آموزشی کشور را بسیار سنگین دانست و گفت: کسانی که در این مجموعه و در این کشور تربیت می‌شوند، وابسته به‌ نظام جمهوری اسلامی هستند؛ نظامی که این‌ همه شهید داده است. ما وارث خون شهدا هستیم. کسانی مانند شهید بهشتی، شهید مطهری و دیگران.

حسینی بوشهری بر لزوم وجود یک ریل‌گذاری صحیح در حیطه علم و اخلاق تأکید و آن را مانع از تهاجمات گسترده فرهنگی خواند و گفت: اساتید باید شئون دینی و مذهبی را با تبیین درست خود، غنی‌تر کنند.

رئیس جامعه مدرسین با اشاره به نقش «ارشادی» حراست اظهار کرد: الزما از شما انتظار برخورد سلبی نیست، زیرا آن خط آخر است. فطرت انسان‌ها پاک است. اگر این نقش هدایتی درست و دقیق اجرا شود، گاهی اصلاً به برخورد نیاز نمی‌شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها