هشدار تند وزارت دفاع چین درخصوص اقدام هواپیمای نظامی آمریکا

سخنگوی وزارت دفاع چین در واکنش به فرود هواپیمای نظامی آمریکا در تایوان به واشنگتن هشدار داد.

هشدار تند وزارت دفاع چین درخصوص اقدام هواپیمای نظامی آمریکا
کد خبر: 505004
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۵ ۰۹:۰۲:۰۲

اعتمادآنلاین| در پی تحویل «نامه‌های دیپلماتیک» به تایوان توسط نیروی هوایی آمریکا، وزارت دفاع چین درخصوص «عواقب جدی» هرگونه نقض حریم هوایی این کشور هشدار داد.

به گزارش فارس، به نوشته نشریه «نیوز ویک»، «وو کیان» سخنگوی وزارت دفاع چین روز پنجشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «تایوان بخشی مقدس و جدایی‌ناپذیر از قلمرو چین است».

در این بیانیه آمده است: «هرگونه هواپیمای نظامی خارجی که بخواهد در قلمرو چین فرود آید باید از دولت جمهوری خلق چین اجازه بگیرد».

سخنگوی وزارت دفاع چین هشدار می‌دهد:‌ «هرگونه کشتی یا هواپیمای خارجی که به حریم هوایی و دریایی چین تجاوز کند، عواقبی جدی را کلید خواهد زد».

سخنگوی وزارت امور خارجه تایوان به نیوز ویک گفت، «هیچ اظهار نظر یا توضیح متعاقبی» درباره این اتفاق ندارد.

نیوز ویک نوشت یک فروند هواپیمای نظامی «ولفهاند A C-146A» حوالی 9:32 صبح پنجشنبه از پایگاهی در ژاپن برخاسته و برای آنچه تحویل نامه‌های دیپلماتیک توصیف کرده، در تایوان فرود آمده است.

آمریکا با اعزام مکرر ناو به تنگه تایوان و کمک نظامی به تایوان عملاً در مسیر حمایت از این جزیره است و پکن بارها به این مسئله اعتراض کرده است.

این در حالی است که کشورهای عضو سازمان ملل متحد از جمله آمریکا، تایوان را به عنوان کشور مستقل به رسمیت نمی‌شناسند.

این اقدامات و اظهارات تحریک‌آمیز ایالات متحده در شرایطی صورت می‌گیرد که پکن، تایوان را بخشی از سرزمین متعلق به چین می‌داند و تحرکات آمریکا و فروش سلاح به تایوان را نقض حاکمیت خود و مغایر با سیاست «چین واحد» ارزیابی می‌کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها