کد خبر: 505119
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۵ ۱۳:۳۲:۵۳
| |

فراخوان سازمان ملل به «آتش بس» جهانی در زمان برگزاری المپیک توکیو

دبیرکل سازمان ملل متحد خواستار آتس بس در جهان حین برگزاری بازی های المپیک و پارالمپیک در توکیوی ژاپن شد. سنت آتش بس در زمان برگزاری المپیک، ریشه در یونان باستان داشته و فرصتی برای احیا و استقرار صلح و امنیت در جهان با محور «ورزش» است.

فراخوان سازمان ملل به «آتش بس» جهانی در زمان برگزاری المپیک توکیو
کد خبر: 505119
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۵ ۱۳:۳۲:۵۳

اعتمادآنلاین| تارنمای خبری سازمان ملل متحد با انتشار بخش هایی از متن فراخوانِ دبیرکل سازمان ملل متحد به «آتش بس» حین بازی های المپیک و پارالمپیک که از 23 ژوئیه تا 8 اوت (اول مرداد تا 17 مرداد) در توکیوی ژاپن برگزار خواهد شد، نوشت: «قهرمانان جهان در چند روز آینده برای برگزاری بازی های المپیک و پارالمپیک در ژاپن گردهم می آیند.

به گزارش ایرنا، در بحبوحه همه گیری کووید-19، آن ها باید موانع بزرگی را برای حضور در این عرصه پشت سر بگذارند».


آنتونیو گوترش افزود: «ما نیز باید همین قدرت و همبستگی را از خود بروز داده تا صلح را دنیای خود به ارمغان آوریم.»


دبیرکل سازمان ملل متحد همچنین با ابراز امیدواری از تداوم آتش بس بیان کرد: « ملت ها می توانند از رهگذر این آتش بس موقت، به آتش بس های دائمی و صلح های پایدار دست یابند».


تارنمای خبری سازمان ملل افزود: سنت یونانی ekecheiria (آتش بس) در قرن هشتم قبل از میلاد مسیح به عنوان یک اصل مقدس از المپیسم پدید آمد. در سال 1992 میلادی، کمیته بین المللی المپیک (IOC) با دعوت از همه ملت ها برای احترام به آتش بس المپیک، این سنت را مجدداً احیا کرد.


مجمع عمومی سازمان ملل متحد نیز در قطعنامه 11/48 مورخ 25 اکتبر 1993 از کشورهای عضو خواست که به آتش بس المپیک احترام بگذارند.


همچنین در سند نهایی اجلاس جهانی 2005، رهبران جهان تأکید کردند که «ورزش می تواند صلح و توسعه را تقویت کند» و مجمع عمومی ملل متحد را تشویق به بحث و گفتگو با هدف ایجاد پیشنهاداتی برای یک برنامه اقدام در مورد ورزش و توسعه کردند.


این تارنمای خبری در پایان نوشت: مسابقات المپیک به عنوان بزرگترین جشنواره بین المللی ورزش، ورزشکاران از سراسر جهان را گرد هم آورده و صلح، دوستی، همبستگی و عدالت را در جهان ترویج می کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها