افزایش 40 درصدی مرگ و میر ناشی از کرونا در آفریقا

بر اساس اعلام سازمان جهانی بهداشت (WHO)، میزان مرگ و میرهای ناشی از همه‌گیری کووید 19 در آفریقا نسبت به هفته گذشته 40 درصد افزایش داشته که از جمله دلایل اصلی آن، کمبود اکسیژن و اشباع ظرفیت بیمارستان‌ها عنوان شده است.

افزایش 40 درصدی مرگ و میر ناشی از کرونا در آفریقا
کد خبر: 505148
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۵ ۱۴:۴۵:۱۷

اعتمادآنلاین| سازمان جهانی بهداشت هشدار داد: نرخ مرگ و میر ناشی از کرونا در آفریقا در حال حاضر به 2.6 درصد افزایش یافته در حالی که نرخ متوسط جهانی 2.2 درصد است.

به گزارش ایرنا، به نقل از تارنمای خبری سازمان ملل متحد، نامیبیا، آفریقای جنوبی، تونس، اوگاندا و زامبیا، 83 درصد مرگ و میرهای ثبت شده در اثر کرونا را در هفته گذشته به خود اختصاص داده اند.

این گزارش افزود: موارد ابتلا به کووید 19 در هشت هفته گذشته در آفریقا همچنان روندی صعودی داشته و در 13 ژوئیه/22 تیر از مرز 6 میلیون نفر عبور کرده است. تنها در ماه گذشته، آفریقا یک میلیون مرگ و میر ناشی از کرونا را ثبت کرده است.

کرونا از ابتدای شیوع تاکنون جان بیش از 155 هزار نفر را در قاره آفریقا گرفته و اگرچه از 6 میلیون مبتلا، 5.3 میلیون نفر بهبود یافته اند اما با توجه به شرایط وخیم و نیاز شدید مردم این قاره به واکسیناسیون، خبرهای خوبی از قاره سیاه به گوش نمی رسد.

بر اساس این گزارش، سازمان جهانی بهداشت دلایل افزایش آمار مرگ و میر ناشی از کرونا در آفریقا را درماندگی دولت ها در اتخاذ اقدامات بهداشتی و نیز شیوع انواع جهش یافته ویروس کرونا در این قاره برشمرد.

ویروس جهش یافته «دلتا» تاکنون در 21 کشور آفریقایی شناسایی شده است؛ همچنین شیوع ویروس نوع آلفا در 35 کشور و بتا نیز در 30 کشور آفریقایی گزارش شده است.

به گزارش اسپوتنیک فرانسوی، در آفریقای جنوبی که خود سرمنشاء یکی از مرگ‌بارترین گونه‌های کروناست تاکنون از مجموع 59 میلیون نفر جمعیت کشور تنها 4 میلیون نفر واکسن دریافت کرده‌اند.

رئیس جمهوری این کشور روز یکشنبه گذشته از تصمیم دولت برای اعمال محدودیت‌های شدید خبر داده و گفت این کشور همچنان متاثر از موج سوم کروناست.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها