آمارتلفات خشونت‌ها در آفریقای جنوبی به 212 نفر رسید

رسانه‌ها روز جمعه اعلام کردند در جریان اعتراضات یک هفته گذشته در آفریقای جنوبی بیش از 212 نفر کشته شدند.

آمارتلفات خشونت‌ها در آفریقای جنوبی به 212 نفر رسید
کد خبر: 505196
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۶ ۰۷:۳۳:۴۷

اعتمادآنلاین| «سیریل رامافوزا» رئیس‌جمهور آفریقای جنوبی گفت که اجازه نمی‌دهد هرج و مرج و آشوب عمدی در کشورش گسترش یابد .

به گزارش فارس به نقل از روسیا الیوم، رامافوزا افزود که دولت وی تمام تلاش خود را برای مقابله با ناآرامی‌هایی به کار بسته است که طی یک هفته گذشته بیش از 212 کشته برجای گذاشته است.

وی روز جمعه در اظهاراتی گفـت: این خشونت‌ها اعتماد سرمایه گذاران را به شدت متزلزل می‌کند و روند بهبود اقتصادی در آفریقای جنوبی را مختل می‌کند.

رامافوزا تاکید کرد: کاملا روشن است که این حوادث با تحریک انجام شده است، اما ما آنها را تحت پیگرد قرار خواهیم داد، با این حال رئیس جمهور آفریقای جنوبی از هویت متهمان به دست داشتن در این خشونت‌ها خبری نداد.

به دنبال آغاز حکم حبس 15 ماهه رئیس‌جمهور سال‌های 2009 تا 2018 آفریقای جنوبی به خاطر «اهانت به دادگاه» و عدم همکاری با یک پرونده فساد، پلیس این کشور از مرگ 212 نفر طی روزهای اخیر خبر داد.

جاکوب زوما که از 2009 تا 2018 رئیس‌جمهور آفریقای جنوبی بود، از دستور چندی قبل دادگاه قانون اساسی برای حضور در مقابل یک کمیسیون دولتی و ارائه مدارک در زمینه تحقیقات در خصوص یک پرونده فساد امتناع کرد و این کار باعث شد که او به جرم اهانت به دادگاه، به 15 ماه زندان محکوم شود.

رئیس‌جمهور سابق آفریقای جنوبی ضمن رد هر گونه فساد گسترده در دوره ریاست جمهوری گفته بود حاضر به همکاری با این تحقیقات نیز نیست.

به دنبال‌ آغاز حبس رئیس‌جمهور سابق آفریقای جنوبی، طی روزهای گذشته اعتراض‌های گسترده‌ای در «کوا زولو» استان محل سکونت او آغاز شد و به تدریج دامنه این اعتراض‌ها به «ژوهانسبورگ» بزرگ‌ترین شهر آفریقای جنوبی کشیده شد.

در برخی تصاویر و فیلم‌هایی که از وضعیت روزهای اخیر در آفریقای جنوبی منتشر شده است، حمله به فروشگاه‌ها، مغازه‌ها و ناکامی نیروهای امنیتی برای برقراری امنیت به وضوح نشان داده می‌شود.

مقام‌های آفریقای جنوبی با استناد به این تصاویر بر لزوم توقف این اقدامات تاکید دارند اما تعدادی از رسانه‌ها همچنین گزارش دادند، در برخی از مناطق کشور علیه وضعیت بد اقتصادی تظاهرات و اعتراض شده است.

پلیس آفریقای جنوبی امروز جمعه اعلام کرد که 212 نفر در نتیجه ناآرامی‌های اخیر کشته شدند که بخش اعظمی از قربانیان، به خاطر ازدحام جمعیت و حوادث مرتبط با غارت مغازه‌‌ها جانشان را از دست دادند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها