کد خبر: 505268
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۶ ۰۹:۰۹:۰۷
| |

اشرف غنی پاکستان را مقصر وضعیت فعلی افغانستان دانست

رییس‌جمهور افغانستان گفت: برخلاف تضمین‌های مکرر عمران خان، شبکه‌ها و سازمان‌های حامی طالبان در پاکستان ویرانی دارایی‌ها و توانایی‌های مردم و حکومت افغانستان را علنی جشن می‌گیرند.

اشرف غنی پاکستان را مقصر وضعیت فعلی افغانستان دانست
کد خبر: 505268
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۶ ۰۹:۰۹:۰۷

اعتمادآنلاین| «اشرف غنی» رییس‌جمهور افغانستان گفت که سازمان‌ها و شبکه‌های حامی طالبان در پاکستان به‌ صورت علنی ویرانی افغانستان را جشن می‌گیرند.

به گزارش فارس، غنی این اظهارات را در کنفرانس بین‌المللی زیر عنوان «آسیای مرکزی و جنوبی؛ اتصال منطقه، فرصت‌ها و چالش‌ها» در تاشکند، پایتخت ازبکستان مطرح کرد.

وی افزود که برخلاف تضمین‌های مکرر عمران خان، نخست‌وزیر پاکستان و ژنرال‌های ارتش آن کشور، شبکه‌ها و سازمان‌های حامی طالبان در پاکستان ویرانی دارایی‌ها و توانایی‌های مردم و حکومت افغانستان را علنی جشن می‌گیرند.

به گفته رئیس جمهور افغانستان، مقام‌های پاکستانی در گذشته گفته بودند که تسلط طالبان بر افغانستان را به سودشان نمی‌دانند و از نفوذشان برای کشاندن این گروه به میز مذاکره استفاده می‌کنند.

وی از پاکستان به دلیل پشتیبانی آن‌کشور از طالبان انتقاد کرد و گفت که براساس گزارشات، اخیرا حدود 10 هزار عضو طالبان از پاکستان و بخش‌های دیگر وارد افغانستان شده‌اند.

غنی افزود که طالبان روابط‌ خود را با دیگر گروه‌های تروریستی قطع نکرده‌ و برخلاف اعلامیه‌های دفتر سیاسی‌شان، از طریق افزایش حملات به دنبال محاصره‌ اقتصادی شهرها هستند.

با این حال، او گفت که این وضعیت تا هر زمانی که ادامه یابد، آماده‌ رویارویی با طالبان و حامیان‌شان هستند تا طالبان متوجه شوند که تنها راه‌حل، توافق سیاسی است.

در واکنش به اظهارات رییس‌جمهور غنی، عمران‌خان، نخست‌وزیر پاکستان در این کنفرانس گفت که مقصر دانستن پاکستان به‌دلیل جنگ افغانستان درحالی که اسلام‌آباد روند صلح افغانستان و مذاکرات بین‌الافغانی را تسهیل کرده است، عادلانه نیست.

خان گفته است که کشورش از راه‌حل سیاسی برای مساله‌ افغانستان پشتیبانی می‌کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها