کد خبر: 505411
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۶ ۱۲:۲۶:۱۹
| |

جزئیات جدیدی از عملکرد مایک پنس هنگام حملات به کنگره

براساس گزارش‌ها مایک پنس در زمان یورش هواداران رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا به کنگره در شش ژانویه در اعتراض به تایید پیروزی جو بایدن در انتخابات، از دستورات محافظانش برای خروج از کنگره تبعیت نکرد.

جزئیات جدیدی از عملکرد مایک پنس هنگام حملات به کنگره
کد خبر: 505411
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۶ ۱۲:۲۶:۱۹

اعتمادآنلاین| گزیده منتشر شده از کتاب کارول لیونیگ و فیلیپ راکر، خبرنگاران واشنگتن پست تحت عنوان "من به تنهایی می‌توانم آن را درست کنم" نشان میدهد که مایک پنس، معاون رئیس جمهوری پیشین آمریکا برای خروج از کنگره در شش ژانویه مردد بود و میترسید با این کار تنها خواسته حامیان ترامپ که از امتناع او در رد نتایج انتخاباتی عصبانی بودند، محقق شود.

به گزارش ایسنا، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری وقت آمریکا بارها از مایک پنس خواسته بود تا پیروزی انتخاباتی بایدن را در 2020 به چالش بکشد اما این خبرنگاران میگویند که پنس مرتبا این درخواست را رد کرده و تاکید داشت به لحاظ قانونی اختیاری برای انجام این کار ندارد.

همزمان با یوش طرفداران ترامپ به کنگره، او در پیامی توییتری نوشت: مایک پنس شجاعت نداشت کاری که باید برای حفاظت از کشومان و قانون اساسی ما میکرد، انجام دهد.

براساس کتاب خبرنگاران واشنگتن پست، بعد از آنکه برخی هواداران ترامپ شعار "مایک پنس اعدام شود" سر دادند، تیم گیبلز، سر تیم حفاظت مایک پنس دو بار از او خواست تا ساختمان کنگره را ترک کند. پنس از انجام این کار خودداری کرد و به گیبلز گفت: نمیخواهم از کنگره بیرون بروم.

براساس این کتاب، گیبلز به مایک پنس پاسخ داد که "آنها وارد ساختمان شده اند... اتاقی که در آن حضور دارید، دیگر امن نیست. اینجا شیشه پنجره زیاد است. باید شما را جابجا کنم. باید برویم."

بعد از آنکه پنس را به جایی بردند که لیموزین ضد گلوله او قرار داشت، گیبلز گفت که "نمیتوانیم اینجا صبر کنیم." با این حال پنس پاسخ داد "تیم نمیخواهم سوار ماشین شوم. به شما اعتماد دارم، اما اگر سوار شوم شما از اینجا میروید. سوار ماشین نمیشوم."

این خبرنگاران گفتند که پنس به همراه همسرش کارن و دخترش شارلوت تا زمان اتمام شورش به یک پناهگاه امن منتقل شدند.

این بخش‌های کتاب خبرنگاران واشنگتن پست، دریچه‌ای به واکنشهای معاون ترامپ به حمله معترضان، خصوصا پس از انتقاد ترامپ از او بابت "عدم اجرای وظایفش" بود. این کتاب که قرار است سه شنبه منتشر شود، همچنین فاش میکند که ترامپ صبح ششم ژانویه تلفنی به پنس گفته بود "شما شجاعت اتخاذ تصمیم های دشوار را ندارید."

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها