کد خبر: 505439
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۶ ۱۳:۲۴:۴۲
| |

کره‌شمالی:

کوبا می‌تواند مداخله خارجی را در هم بشکند

کره شمالی در بیانیه‌ای به ابراز حمایت از کوبا پرداخت و افزود: اعتراضات در کوبا در راستای دسیسه چینی برای از بین بردن سوسیالیسم و انقلاب است.

کوبا می‌تواند مداخله خارجی را در هم بشکند
کد خبر: 505439
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۶ ۱۳:۲۴:۴۲

اعتمادآنلاین| یک سخنگوی وزارت امور خارجه کره شمالی در یک بیانیه مطبوعاتی که روز جمعه انتشار یافت، استدلال کرد که "اعتراضات ضد دولتی که در کوبا رخ داد نتیجه دستکاری پشت صحنه از سوی نیروهای خارجی به همراه محاصره مداوم کوبا با هدف دسیسه چینی برای از بین بردن سوسیالیسم و انقلاب است.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه نیوزویک، هر چند این بیانیه مستقیما از آمریکا نام نبرد و این ممکن است نشانه احتمالی تداوم علاقه کیم جونگ اون رهبر کره شمالی به دیپلماسی بالقوه با واشنگتن باشد، اما اشاره‌اش به تحریم طولانی مدت اعمال شده از سوی واشنگتن علیه هاوانا مشخص بود.

این مقام اظهار کرد که کره شمالی "تلاش‌های نیروهای خارجی برای مداخله در امور داخلی کوبا با هدف دسیسه چینی برای سرنگون کردن نظام سوسیالیستی کوبا با بهره برداری از اعتراضات ضد دولتی اخیر را محکوم و رد می‌کند.

در ادامه این بیانیه عنوان شد: ما به حمایت و همبستگی کامل خود در قبال تمامی تلاش‌ها و تدابیر اتخاذ شده از سوی دولت و مردم کوبا برای حراست از منزلت و حاکمیت کشور و دفاع از سرزمین پدری، انقلاب و دستاوردهای سوسیالیسم تا آخر می پردازیم.

در این بیانیه تاکید شد: اطمینان داریم که کوبا مداخله نیروهای خارجی را در هم خواهد شکست و به شکلی معتبر بر وضعیت فعلی غلبه کرده و با قدرت از ثبات سیاسی کشور حراست خواهد کرد.

کره شمالی اخیرا هر چه بیشتر در قبال امور بین‌المللی ساکت مانده اما این کشور دارای روابط پرسابقه با کوبا است که به زمان جنگ سرد برمی‌گردد و این روابط امروز نیز تا حد زیادی هم در زمینه سیاست مربوط به هر دو کشور و هم در زمینه تعاملاتشان با آمریکا زنده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها