یک کارشناس بازار سرمایه اعلام کرد:

بهبود روند معاملات بورس در نیمه دوم سال 1400

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: معاملات بورس در 6 ماه دوم سال جاری بسیار بهتر و معقول‌تر از نیمه نخست سال خواهد بود که این موضوع می‌تواند هیجان‌های ایجاد شده در بازار را کاهش دهد.

بهبود روند معاملات بورس در نیمه دوم سال 1400
کد خبر: 505589
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۷ ۰۸:۲۹:۳۹

اعتمادآنلاین| از صبح روز چهارشنبه خبری در رسانه‌ها در خصوص معافیت بخشی از تحریم های ایران از سوی آمریکا منتشر شد که بورس را تحت تاثیر قرار داد. در این خبر آمده بود: وزارت خارجه آمریکا اعلام کرده با هدف ایجاد دسترسی ایران به دارایی‌های مسدود شده خود در ژاپن و کره‌جنوبی، بخشی از تحریم‌های تجاری ایران را لغو کرده است.

ایجاد رونق در معاملات بورس با رفع تحریم ها

به گزارش ایرنا، «مصطفی صفاری» کارشناس بازار سرمایه امروز (یکشنبه) به تاثیر لغو احتمالی تحریم‌ها بر معاملات بورس اشاره کرد و افزود: این اتفاق به عنوان خبری بسیار مثبت در بازار تلقی می‌شود که می‌تواند روند این بازار را تحت تاثیر خود قرار دهد و زمینه رونق آن را فراهم کند.

وی اظهار داشت: اجرای حتمی این موضوع باعث کاهش هزینه شرکت‌ها می‌شود و به طور حتم در کلیت بازار به خصوص در سهام شرکت‌های صادرات محور، تاثیر مثبتی را ایجاد خواهد کرد.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: با کاهش هزینه مبادله‌ها در بازار به مرور، زمینه افزایش سودهی بازار و سهام کشورها فراهم خواهد شد؛ بنابراین ما امیدوار به اجرای هر چه زودتر لغو تحریم ها هستیم تا بتوانیم شاهد تاثیر مثبت این اتفاق در بازار باشیم.

وی اظهار داشت: اجرای حتمی این خبر باعث جمع آوری کلیت روند اصلاحی بازار می شود و بیشترین تاثیر مثبت خود را در سهام شرکت های وابسته به لغو تحریم‌ها می‌گذارد که این امر باعث می‌شود تا بازار روزهای مثبتی را به خود ببیند.

خطری تهدیدکننده معاملات بورس نیست

صفاری با بیان اینکه اکنون دیگر خطر چندان جدی تهدیدکننده معاملات بورس نیست، گفت: در کنار لغو احتمالی تحریم‌ها می‌توان به دلیل حمایت‌های صورت گرفته از سوی رییس دولت سیزدهم شاهد معاملات بسیار معقولی را در بازار طی روزهای آینده بود.

روند معاملات بورس در ماه مرداد و شهریور

این کارشناس بازار سرمایه به روند معاملات بورس در ماه مرداد و شهریور اشاره و تاکید کرد: همیشه بازار در 2 ماه پایانی فصل تابستان با روند منفی همراه می شود T اما امسال به دلیل انتشار خبرهای مثبت در کشور و تاثیر آنها در بازار نمی‌توان شاهد چندان روند منفی جدی در این بازار بود.

وی با بیان اینکه سهامداران نباید دیگر در این بازار در انتظار سودهای تورمی باشند، گفت: سال گذشته بازار تحت تاثیر افزایش شدید نرخ دلار با سودهای بسیار چشمگیری همراه شد، در حالی که اکنون سهامداران نباید به دلیل ثبات نرخ دلار در انتظار سود تورمی از این بازار باشند.

اجرای قانون مالیات بر عایدی سرمایه بر معاملات بورس

صفاری در ادامه به قانون مالیات بر عایدی سرمایه و اجرای آن بر معاملات بورس اشاره کرد و افزود: در کنار اخبار مثبت تاثیرگذار بر بازار، اجرای قانون مالیات بر عایدی سرمایه هم در روند معاملات بورس تاثیرات مثبتی را ایجاد می‌کند و به طور حتم زمینه ورود نقدینگی‌ها از دیگر بازارها را به سمت بورس فراهم می‌کند.

روند بهتر معاملات بورس در 6 ماه دوم سال جاری

این کارشناس بازار سرمایه با تاکید بر اینکه معاملات بورس در 6 ماه دوم سال جاری بسیار بهتر و معقول‌تر از نیمه نخست سال خواهد بود، گفت: این موضوع می‌تواند زمینه کاهش هیجان‌های ایجاد شده در بازار را کاهش دهد؛ بنابراین با توجه به چنین مسایلی بهتر است سهامداران در این بازار صبوری کنند تا بتوانند ضرر و زیان های چند ماه گذشته خود را در همین بازار جبران کنند.

به گزارش ایرنا، شاخص کل در بازار بورس دیروز (شنبه) پنج هزار و 725 واحد رشد داشت که در نهایت این شاخص به رقم یک میلیون و 311 هزار واحد رسید.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها