کد خبر: 505616
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۷ ۰۹:۰۴:۴۴
| |

سفر محمد بن زاید به عربستان در بحبوحه اختلافات ریاض و ابوظبی

ولیعهد ابوظبی قرار است فردا در میان اوج اختلافات عربستان و امارات به ریاض سفر کرده و با همتای سعودی خود دیدار کند.

سفر محمد بن زاید به عربستان در بحبوحه اختلافات ریاض و ابوظبی
کد خبر: 505616
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۷ ۰۹:۰۴:۴۴

اعتمادآنلاین| منابع گزارش دادند که شیخ «محمد بن زاید آل نهیان» ولیعهد ابوظبی قرار است فردا دوشنبه برای یک سفر یک روزه وارد عربستان شود و در این سفر با «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی دیدار خواهد کرد.

به گزارش تسنیم به نقل از الجزیره، الجزیره به نقل از یک منبع در ریاض گزارش داد که هیئتی از وزرا در این سفر ولیعهد ابوظبی را همراهی خواهند کرد.

بر اساس این گزارش، قرار است در سفر محمد بن زاید به عربستان پرونده‌های متعدد از جمله تصمیم گیری درباره سیاست تولید نفت در اوپک پلاس مورد بررسی قرار بگیرد.

بن زاید همچنین با همتای سعودی خود درباره پیامدهای تصمیمات اخیر عربستان بر اقتصاد امارات متحده عربی صحبت خواهد کرد. تقویت روابط دوجانبه و تحولات اخیر یمن و راهکارهای اجرای توافق نامه موسوم به ریاض از دیگر موضوعاتی است که محمد بن زاید در سفر خود به عربستان درباره آنها با محمد بن سلمان گفت‌وگو خواهد کرد.

چهارم جولای جاری وزارت انرژی امارات اعلام کرده بود که ابوظبی خواستار تعویق تصمیم تمدید تصمیم سال گذشته اوپک و متحدانش برای کاهش تولید نفت شده است. این امر با مخالفت ریاض روبه‌رو شد و اختلاف دو کشور به سرتیتر اخبار چند روز گذشته تبدیل شد.

پیشتر وزیر انرژی امارات گفته بود دیگر ظلم و قربانی شدن را تحمل نمی‌کند زیرا بیش از آنچه باید تحمل کرده» و امارات خواستار افزایش سهم فروش روزانه‌اش در سال 2022 است.

با شروع همه گیری ویروس کرونا در جهان و کاهش تقاضا برای نفت، اعضای اوپک پلاس سال گذشته (2020) به منظور تقویت قیمت توافق کردند تا از ماه می 2020 روزانه 9.7 میلیون بشکه از تولید خود را کاهش دهند که رقمی بی سابقه و رکورد محسوب می‌شد و در فاز نخست تصمیم گرفتند تا این قرارداد تا آوریل 2022 ادامه یابد. با شروع واکسیناسیون در برخی کشورها و با بهبود تقاضا، این گروه به تدریج بر میزان تولید افزود و اکنون (جولای 2021) کاهش تولید به 5.8 میلیون بشکه در روز رسیده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها