کد خبر: 505636
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۷ ۰۹:۳۵:۰۰
| |

کمال‌الدین پیرموذن، نماینده پیشین مجلس:

کابینه رئیسی با گرایش اصولگرایی معتدل خواهد بود / در همه زمینه‌ها ما مشکل داریم / امروز در کشور طالبان دوستان تندرو حرف اول را در دولت می‌زنند

یک نماینده پیشین مجلس گفت: آقای رئیسی گفتند شایستگان در دولت ایشان حضور خواهند داشت، بنابراین کابینه وی با گرایش اصولگرایی معتدل خواهد بود و بی‌تردید این افراد در آن نقش‌آفرینی خواهند کرد.

کابینه رئیسی با گرایش اصولگرایی معتدل خواهد بود / در همه زمینه‌ها ما مشکل داریم / امروز در کشور طالبان دوستان تندرو حرف اول را در دولت می‌زنند
کد خبر: 505636
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۷ ۰۹:۳۵:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ کمال‌الدین پیرموذن، نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی درباره تشکیل کابینه از سوی سید ابراهیم رئیسی و نگرانی‌هایی مبنی بر اینکه با توجه به حضور افراد تندرو در ستادهای انتخاباتی وی این بیم وجود دارد که این افراد در کابینه رئیس‌جمهور منتخب هم حضور داشته باشند گفت: آقای رئیسی با توجه به شخصیت، منش و شعارهایی که دادند مبنی بر بهره‌گیری از شایستگان همه گرایش‌های سیاسی و همچنین انتشار فراخوانی مبنی بر اینکه افراد و اشخاص دیدگاه‌های خودشان را در راه مسائل بسیار خسران‌آور اقتصادی و در جهت حل مشکلات عمیق اقتصادی و فشار معیشتی بیان کنند، بعید می‌دانم چنین اتفاقی بیفتد.

به گزارش ایلنا، این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: رئیس‌جمهور منتخب از اول هم تاکیدشان فراجناحی بودن کابینه‌اش بود، همچنین این اسم مردمی که دولت ایشان یدک می‌کشد نشان می‌دهد که گمانه‌زنی‌هایی که از طریق افراطیون و تندروها مطرح می‌شود، همه‌ ساختگی و بر مبنای منافع باندی، گروهی، جناحی و دسته‌ای است.

وی با بیان اینکه مشکلات عمیق سیاسی، اقتصادی و بین‌المللی کشور با شعار از بین نمی‌رود، اظهار کرد: آقای رئیسی گفتند شایستگان در دولت ایشان حضور خواهند داشت، بنابراین کابینه وی با گرایش اصولگرایی معتدل خواهد بود و بی‌تردید این افراد در آن نقش‌آفرینی خواهند کرد.

این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی ادامه داد: قطعاً هنگامی که آقای رئیسی برنامه و فراخوان می‌دهند و در شعارهایشان اعلام می‌کنند که کابینه مردمی دارند؛ شنیدن این چیزها برای تندروها و انحصارطلبان قدرت بسیار سنگین و سخت خواهد بود. ایشان شایستگان و کسانی که شجاعت دارند را با هماهنگی دلسوزان نظام در در صف‌آرایی شکل‌گیری کابینه خواهند گذاشت.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم برای اولین بار خارج از شعار آن هم هنگامی که سه قوه و نهادهای حکومتی با یکدیگر هماهنگ هستند و به نوعی تیم منسجمی را تشکیل می‌دهند با برخورداری از حمایت ملی بتوانند حل مشکلات عمیق کشور و ارتقاء سطح معیشت و کیفیت زندگی ایرانیان را رقم بزنند.

این فعال سیاسی ادامه داد: در همه زمینه‌ها متاسفانه ما مشکل داریم و فاصله آنچه که مردم مطالبه دارند با آنچه‌که همین آقای روحانی هم که دوست ما هستند وعده دادند بسیار عمیق است.

وی یادآور شد: با شعار تعامل عزت‌خواه و سازنده با دنیا از مردم رأی گرفتیم اما متاسفانه امروز در کشور طالبان دوستان تندرو حرف اول را در دولت می‌زنند.

پیرموذن افزود: در گذشته که آقای رئیسی را دیدم ایشان را انسانی مودب، دلسوز و تابع منافع ملی مشاهده کردم نه اینکه شخصی باشد که به مسائل جناحی و گروهی بها دهد.

وی بیان کرد: اخیراً شنیده‌ام از مجلس کم استفاده خواهند کرد و در صورتی که آقای نیکزاد را انسان کاری می‌شناسم و شاید هم در کابینه خدمت ایشان باشند؛ آنچه که می‌شنوید قرار است از زاکانی‌ها و از ذوالنورها استفاده کنند، این‌ها همه‌شان آب در هاون کوبیدن و مطالب واهی است و ما شاهد سهم‌دهی تاثیرگذار به جبهه پایداری نخواهیم بود.

این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی ادامه داد: شنیده شده از افرادی همچون صولت مرتضوی در وزارت کشور استفاده خواهد شد، من اینها را شایسته می‌دانم چرا که دلسوز هستند و امیدوارم برای اولین بار با انسجام داخلی و همکاری نزدیک سه قوه شاهد شکل‌گیری یک دولت مردمی مقتدر شایسته و بدون توجه به سهم خواهی مجلس حزب پایداری تندروها و سایر جناح‌ها باشیم.

وی خاطرنشان کرد آقای رئیسی در قوه قضاییه کارنامه درخشانی دارند امیدوارم در قوه مجریه هم از این کارنامه درخشان برخوردار باشند و بتوانند اهداف خودشان را پیش ببرند و با رهنمودهای رهبری و همراهی سایر قوا و نهادهای حکومتی به اضافه مشارکت ملت مشکلات را حل کنیم.

پیرموذن گفت: گمانه‌زنی‌هایی که می‌شود 95 درصدشان بر گرفته از نفسانیت‌ها و سهم‌خواهی‌ها و مطرح کردن نام‌های کوتاه قامتان سیاسی است و بس.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها